بسم اللّه الرحمن الرحیم
اطلاعیه افشاگری شماره 11
در افشاگریهای قبل نوشتیم که تنها راه رهایی انقلابات آزادیبخش، خارج شدن از مدار روابط سلطه
بین ابرقدرتها و خلق ستمدیده است. در همانجا یادآور شدیم که جاسوسخانه امپریالیستها مرکز توطئه و
سازمان دادن ضد انقلاب است و نظر خود را مبنی بر مشروعیت و قانونی بودن تسخیر اجتناب ناپذیر
جاسوسخانه آمریکا عرضه کردیم. اینک مدارکی را در معرض افکار عمومی قرار می دهیم که حتی
ساده اندیشان را یقین حاصل آید که جز با بستن بی چون و چرای سفارتخانه آمریکا راه دیگری برای
جلوگیری از توطئه و فساد نیست:
در اتاقک پشت اتاق 225 ساختمان مرکزی سفارت، باقیمانده وسایل نابود شده ای به دست آمد که
یقین حاصل شد در این بخش به جعل اسناد و مهر می پرداخته اند. در میان اشیاء درهم پاشیده، پاکتی را
حاوی دو مهر یافتیم. همان طور که از کلیشه و عکس برمی آید، دو مهر مذکور، مخصوص پاسپورت است؛
که در موقع ورود و خروج افراد از مرزهای کشور باید پاسپورتها ممهور به آن مهر باشند. بنا به ادعای
مقامات مهرآباد این مهرها فقط در اداره به خصوصی در جنب فرودگاه موجود است و مهرهای موجود در
سفارت یا دزدی یا جعلی است. در پاکت مهرها صفحه ای که شامل تمام ترکیبات اعداد برای تاریخ است
نیز پیدا شد. از شکل ظاهری مهرها برمی آید که بارها از آنها استفاده شده است.
اما مسئله این است که این مهرها به چه کار می آیند؟ واضح است که هر مسافر ایرانی یا خارجی مجبور
است پاسپورت خود را با این مهرها ممهور کند. هرگاه دزد یا قاچاقچی یا جاسوسی از مرز وارد شود در
هر نقطه امکان گرفتاری او می رود ولی یک مهر ورودی مهرآباد پاسپورت او را قانونی می کند. همچنین
ممنوع الخروجها می توانند با مهر خروجی از مرز بگریزند و در خارج با پاسپورت قانونی ایران مسافرت
کنند و ... حال این سؤال پیش می آید که چرا این دو مهر در سفارت سابق آمریکا پیدا شده اند. جواب این
سؤال با دولت و مردم آمریکاست. دولت آمریکا باید به این سؤال جواب دهد که چرا اجازه داده است سفرا
و نمایندگان او در کشورهای دیگر دنیا دست به تقلب و جعل بزنند؟
1 البته ممکن است بگوییم این مهرها از زمان رژیم سابق در اینجا بوده و تاکنون مانده است. ولی جواب
این هم واضح است. اولاً: در رژیم سابق این کار لازم نبود چون نه تنها در فرودگاه بین المللی مهرآباد
بلکه در تمام ارگانهای مهم مملکتی عمال آمریکایی از خود ایرانیان، مقدم تر و محترم تر به حساب
می آمدند و از آن گذشته در آن زمان ایادی آمریکا و مزدوران سیا خود در رأس کارها بودند و احتیاج به
چنین کاری نبود.
ثانیا: اگر احتمال داده شود که مهر از آن وقت تا حال در سفارت موجود است، خلاف بسیار بزرگی
است که از جانب این لانه جاسوسی سرزده است. زیرا که مردم، انقلاب کردند تا به حکومت این
جاسوسان، قاتلان و توطئه گران بین المللی خاتمه دهند و این خود دهن کجی به انقلاب، مردم، و اسلام و
طرح ادامه توطئه و جاسوسی در بطن انقلاب اسلامی ایران را می رساند و بنابراین مسئولیت فرار افراد
مزدور و خائنی چون حبیب اللهی (افشاگری شماره 7) و دیگرانی که ممنوع الخروج بوده اند و مطابق اسناد
مکشوفه همه با پاسپورت اقامت در آمریکا فرار کرده اند، با لانه جاسوسی آمریکا در ایران است.
آیا ملت آمریکا همه مسئولیت ناشی از فرار هزاران دزد، خائن و آدمکش جانی را از کشور ما
می پذیرد؟ آیا مردم آمریکا شرکت در جرم ورود غیر قانونی هزاران قاچاقچی حرفه ای و ضد انقلاب و
جاسوس را به کشور ما می پذیرد؟ ما مطمئن هستیم که ملت آمریکا اگر آگاه شود و گول تبلیغات دروغین
خبرگزاریها و مطبوعات وابسته به سیا و موساد را نخورد مقابل این بی قانونیها و توطئه های ضد انسانی
خواهد ایستاد. خلق مسلمان ما هرگز گناه نابخشودنی همکاری و یاری با خائنان، قاتلان، جاسوسان و
ضد انقلابیون را نخواهد بخشید و مصمم است تا این ریشه های گندیده را از بن بر کند.
دانشجویان مسلمان پیرو خط امام
IN THE NAME OF GOD THE BENEFICIENT THE MERCIFUL
Disclosing Announcement No . 11
In the previous exposures we explained that the only way liberation movements could be
freed was out of the norms of dominance relations between the superpowers and the
oppnessed peoples of the world and we noted that the embassy was the spy den of the
imperialists , the center ot conspiracy and plots againts the Islamic Iranian Revolution and we
presented the reasons which obliged us to occupy this den of espionage . Now we will present
documents to the general opinion of the world, documents which prove that this place had to
be closed so that plots end conspiracy would end. In the room behind room 225 in the main
building of the embassy among the remaining material we found instruments which indicated
that in this place illegalacts of forging documents and stamps took place and we found an
envelope containing two stamps which are used when entering and leaving countries . The
authorities of Mehrabad claim that these stamps should only be found in the airport office . A
tablet containing all numbers for the dates was also found. Apparently the stamps hace been
used before.
But the problem is what are these stamps used for smugglerss and spies used these stamps
to enter the country and criminals wanted by the police use them to escape from the country.
Now one must ask why these two stamps were found in the former U.S embassy . The
American government and people must respond to this Question . The American government
must answer why it allows diplomats and representetives to forge documents of other
countries . Does the American people sands of thieves murderers and criminals from our
country? Do the American people accept participation, in the crimes of the illegal entry of
thousands of proffessional smugglers and antirevolutionaries and spies to our country. We are
sure that the American people if the become aware and understand the decieving nature of
the propaganda of agencies depending on CIA and Moussad they will then protest to these
illegual acts and in human plots. Our moslem nation will never forgive the crimes of the
coopration of the traitors . crimnals spies and is determined to uproot these corrupted
systems. Moslem students Following The Line of Imam
اطلاعیه افشاگری شماره 12
بسم اللّه الرحمن الرحیم
اطلاعیه افشاگری شماره 12
در افشاگریهای قبل تا آنجا که مدارک و اسناد نشان می داد کوشیدیم خطوط کلی نفوذ امپریالیسم را در
وجوه مختلف اقتصادی، نظامی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی ایران و کلاً کشورهای جهان سوم تبیین کنیم
تا این مدارک و اسناد بسیار ناچیزی که باقی مانده است بتواند رهگشای ملتهای اسیر و زیر سلطه
ابرقدرتها به آزادی و استقلال گردد. با ارائه این سند خط جدیدی را نمایان می کنیم که سالهاست به عنوان
یکی از پایه های اصلی سیاست خانمان برانداز امپریالیسم آمریکا (و قبل از آن انگلستان) در ایران دنبال
گردیده است.
* * *
تلگرام از : سفارت آمریکا در تهران
به : بخش واشنگتن محرمانه
16 نوامبر 78 برابر با 25 آبان 1357
1 چندی پیش چند شب پی در پی مشاور سیاسی با محمد درخشش، رئیس کانون معلمین و سناتور
محمد علی مسعودی، طرفدار مشهور شریف امامی و حامی شاه ملاقات کرد. در این ملاقاتها تمام مسایل
هفده سال گذشته مطرح شد. درخشش پس از شغل وزارت فرهنگ (آموزش و پرورش)، دیگر پست
دولتی نداشته و همان شغل را در کابینه علم نیز نپذیرفته است. او یک هفته پیش، پس از دو هفته بستری
بودن در یک بیمارستان نظامی که به دلیل فشار خون آنجا بود، مرخص شده است. (چون او به خاطر
مخالفتش توسط حکومت نظامی دستگیر شده بود.) او رهبر کانونی است که 400000 معلم در سراسر
کشور عضو آن هستند. درخشش از افراد نادری است که می تواند نوعی سازماندهی به وجود آورد. او
اشاره کرده است که شدیدا علاقه مند است که خط سازشکارانه ای را راه بیندازد که اجازه می دهد شاه
بماند و سلطنت کند نه حکومت. ولی دولت از تمام سعی های او و گروهش برای انتشار مطالب و فعالیتهای
سیاسی جلوگیری کرده است.
2 درخشش گروهی را که پیرو او هستند اکثریت معلمین می داند. اقلیتی را طرفدار گروههای
کمونیستی و اقلیت بزرگتری را مذهبیهایی که به وسیله خمینی رهبری می شوند، می نامد. او افرادی را که
شغلهایی در هفده سال گذشته در دولت داشته اند فاسد معرفی می کند و از تجربیات خودش مثال می زند.
منجمله زمانی که حقوقش برای چند سال قطع شده بود و مجبور بوده با درآمد زنش زندگی کند. تمام این
مسایل ظاهرا برای او زیاد ناگوار نبوده اند. آمادگی وی جهت دنبال کردن خط میانه ای که می تواند
کشورش را از جهت گیری های افراطی ای که در حال حاضر به سوی آن رانده می شود، نجات دهد، مشاور
سیاسی و آقای گریفین (مأمور بازرسی قسمت « ») را تحت تأثیر قرار داد.
3 مسعودی که در جهت حمایت از نخست وزیری شریف امامی در پشت پرده فعال بوده است، اکنون
هم با گروههای مخالف و هم با عناصر وفادار به فعالیتش ادامه می دهد. همچنین او نمایانگر وفاداری
مداومی است که خیلی از ایرانیها نسبت به شاه دارند؛ با وجود اینکه تشخیص داده اند که او مرتکب
اشتباهاتی هم شده است. مسعودی و دخترانش به تفصیل در مورد گناهان اطرافیان شاه که در دهه اخیر از
نقش خویش به عنوان واسطه ای میان شاه و مردم سود بسیار بردند صحبت نمودند. هویدا مورد انتقادات
شدیدی قرار گرفت.
4 ما این دو ملاقات را گزارش می دهیم تا پیچیدگی وضع داخلی ایران را نشان دهیم. گروههای
مختلفی از مردم هستند که شدیدا خواستار یافتن یک راه حل سازشکارانه که ضامن ماندن شاه و
جلوگیری از پیروزی کامل خمینی شود می باشند. بسیاری از افراد توسط ما متقاعد شده اند که کمونیستها
تدریجا امور دولت (آینده) را به دست خواهند گرفت؛ با وجود اینکه نقش نسبتا کمی در مخالفتها و قیام
فعلی دارند. دیگر مردم می خواهند که از آنچه که ارتجاع (کهنه پرستی) مذهبی خوانده می شود جلوگیری
کنند. همه تشخیص داده اند تا زمانی که اوضاع بدین منوال پیش رود اجرای نقش اصلی ممکن است به
عهده نیروهای مسلح باشد.
سولیوان
همان طور که دیدیم آنها به انواع دسایس، مردان متنفذ و روشنفکران از خود بیگانه جامعه را به دام
می انداخته اند؛ سیاست خود را به عنوان محور اصلی کار آنها ارائه می داده اند و زمینه را برای خود
فروختگان مهیا کرده و با برنامه های زمان بندی شده آنها را بر گرده مردم محروم ما سوار می نموده اند.
عمده این خود فروختگان، روشنفکران لیبرال و غربزده بوده اند که شدت خیانتشان از وابستگی کامل
و عمله فکری بودن و هماهنگی و روابط حسنه داشتن با نمایندگان امپریالیسم متفاوت بوده است؛ ولی
نهایتا همه این روشنفکران غربزده علیرغم تفاوتهایشان، در خط امپریالیسم و به منظور پیاده شدن
طرحهای او کار می کنند و در مقابل مردم خویش و خط حرکت آنها ایستاده و می ایستند. در جریان انقلاب
پر شکوه ملت ما نیز که آمریکای جهانخوار با توطئه های خود سعی در به انحراف کشاندن مسیر اصلی
انقلاب داشت درصدد برآمده بود تا خط میانی (بختیار) را مطرح کرده و رشد دهد تا به عنوان پایگاه
سیاسی اجتماعی جهت بقای خود و منافعش مورد استفاده قرار دهد. ولی حرکت انقلاب خلق قهرمان
مجالی برای طرحهای جاسوسی آمریکا و دخالتش در خط امام نگذاشت. تنها چیزی که باقی ماند و پیروز
شد خط امام بود.
دانشجویان مسلمان پیرو خط امام
IN THE NAME OF GOD THE BENEFICIENT THE MERCIFUL
Disclosing Announcment No .12
In the former revealing of documents showed , the general lines through which imperialism
penetrated in the different economic , military, political, social and cultural aspects of Iran ond
generally thirdworld countries. so that these very few documents which remain could open the
path of the enslaved and oppressed peoples towards freedom and independance. By exposing
this document we clarify a new line which has for years been one of the basic pilars of the
ruining policies of American (and before it English ) Imperialism.
Just as we will see in this document, they trap with different plots and conspiracies
influential men and alienated intelactuals and present their own polivies as the main basis of
these peoples work. Then they prepare the backfround for these agents so as to , in the
proper time, impose them upon our deprived mation.
country? DO the American people accept participation, in the crimes of the illegal entry of
thousands of proffessional smugglers and antirevolutionaries and spies to our country . We
are sure that the American people if they become aware and understand the decieving nature
of the propanganda of agencies depending on CIA and moussad they will then protest to these
illegual act in human plots.
Our moslem nation will never forgive the crimes of the cooperation of the traitors .
Criminals spies and is determined to uproot these corrupted systems.
Moslem Students Following The Line of Imam
اطلاعیه افشاگری شماره 13
بسم اللّه الرحمن الرحیم
اطلاعیه افشاگری شماره 13
ملت به پا خاسته ایران، مردم آمریکا:
در افشاگریهای شماره 2 و 4 نشان دادیم که مقامات عالیرتبه وزارت امور خارجه آمریکا خصوصا،
آقای ونس، از مدتها قبل نقشه بردن محمدرضای فراری را به آمریکا طرح کرده بودند.
در سندی که ارائه می گردد می بینیم که چگونه تبهکاران آمریکایی، مریضی شاه را بهانه قرار داده تا
شاید ملت ایران و افکار عمومی جهانیان را گول بزنند. باشد تا انتشار این مدرک نقشه فریبکاران را نقش
بر آب کند.
سریسندسپتامبر 79(8/7/58)
از: کاردار
به: نیوسام (کد)
درباره شاه ایران
1 این موضوع کاملاً سری است.
2 من تغییرات چندانی در اعمال مقامات رسمی و مردم ایران نسبت به آمدن شاه به ایالات متحده با
آنچه (اطلاعاتی) که در اواخر ژوئیه گذشته برایتان فرستادم مشاهده نکرده ام. قانون اساسی به تأخیر
افتاده و احتمالاً دولت جدید تا اواخر امسال روی کار نخواهد آمد. روابط ما فقط به آرامی پیش می رود و
تازه به آن اندازه نیست که بخواهد با وارد شدن شاه از بین برود.
3 در حال حاضر روحانیون در قدرت هستند و من می ترسم که اگر ما اقدامی درباره شاه انجام دهیم
جو عمومی بدتر شود؛ زیرا خمینی در هفته گذشته در مصاحبه اش با اوریانا فالاچی با لحن خیلی شدیدی
شاه را به عنوان یک فرد خائن که 50 سال جنایت کرده محکوم کرد و گفت باید به کشور برگردد.
4 با جو به وجود آمده و تغییر شکل افکار عمومی به وسیله کسانی که نفوذ و کنترل افکار عمومی را در
دست دارند من فکر می کنم که اگر شخص شاه به عنوان مریضی به آمریکا بیاید، آمدنش اثر چندانی در
عکس العمل مردم ایران نخواهد داشت اگر ما او را به صرف برخورداری از حقوق بشر بپذیریم احتمال
می رود موضع دفاعی ما هم بهتر شود.
5 صرف نظر از گفته های بالا همان طور که شما یادآور شدید اگر ما قصد پذیرفتن شاه را حتی برای
مدت کوتاهی هم داریم بایستی موضوع را به آرامی با دولت ایران فورا در میان بگذاریم که این موضوع از
اهمیت زیادی برخوردار است. اگر ما بخواهیم چنین کاری را انجام دهیم و اگر آمدن شاه به آمریکا فوری
است بهترین وسیله برای جستجوی راه مذاکره با دولت ایران این است که سایروس ونس موضوع را با
یزدی، زمانی که او را در سوم اکتبر می بیند در میان بگذارد.
(لینگن)
از کلیه خلقهای آگاه دنیا خصوصا آزادیخواهان جهان خواستاریم تا هیأت حاکمه آمریکا، به ویژه
کارتر را به علت توطئه علیه انقلاب و مردم ایران به محاکمه کشند.
از آنجا که شورای امنیت سازمان ملل متحد نمی تواند در مقابل خواست توده های به پا خاسته ایران
مبنی بر استرداد بی چون و چرای محمدرضای جنایتکار قاطعانه رسیدگی کرده و دولت آمریکا را به علت
توطئه مسلمش، بر اساس قوانین بین المللی محکوم نماید، ملت آمریکا نیز باید کارتر و هیأت حاکمه
واشنگتن نشین را به خاطر دروغگویی به همه جهانیان زیر لوای گول زننده حقوق بشر رسوا کند.
دانشجویان مسلمان پیرو خط امام
IN THE NAME OF GOD THE BENEFICIENT THE MERCIFUL
Disclosing Announcment No .13
Revolutionary people of Iran American people we have reveaxled in the previous exposures
that high authorities of the American state Department specifically Vance had planned from
long ago to take the fuaitive Mohammad Reza to the United States .
In the document which will be disclised we see hoe the American criminals give assylum to
the shah under the pretext of sickness so to decieve the general opinion of the world we hope
the exposure of this dicoment will unravel the plots of imperialism.
We demand from all enlightend nations of the world specifically the freedom seekers to
put the ruling class of America and especially Carter on trial.
Since the Security Council of the United Nations cannot reply to the persistent demands
of the masses of the Iranian people based on the excondemn U.S. government for its crimes
according to international laws.
The American people must expose carter and the under his cover of humanrights.
اطلاعیه افشاگری شماره 14
بسم اللّه الرحمن الرحیم
اطلاعیه افشاگری شماره 14
سفارت آمریکای جنایتکار در خدمت چه کسانی بوده است؟ این جاسوسخانه مجهز منافع چه
اقشاری از جامعه ما را تأمین می کرده است؟
حال که توطئه های کثیف آمریکا برای توده های به پا خاسته ملت ما روشن گردیده، پاسخ روشن است.
سفارت آمریکای جنایتکار در خدمت امپریالیسم خونخوار و منافع سرمایه داران مستکبر و آدمخوار
آمریکایی و سازمان سیای آمریکا و ایادی مزدورش در ایران بوده است.
جای تعجب نخواهد بود که بعد از انقلاب اسلامی هم پایگاه امپریالیسم خونخوار آمریکا در ایران در
بین سرسپردگان شاه خائن، افراد جنایت پیشه ساواک و عناصری که عمر خود را در خدمت طاغوت در
رژیم سرسپرده شاه خائن گذرانده اند، باشد. اسناد زیر روابط کنسولگری آمریکا در ایران و دیگر کشورها
را با فراریان تبهکار و مزدوران ساواک و وابستگان آمریکا و رژیم شاه سابق روشن می کند. این اسناد
حاوی سفارشات و برنامه هایی است که حکومت گران خائن آمریکا در واشنگتن برای سفارت خانه های
مزدور ایران و دیگر کشورها فرستاده اند و از آنها خواسته اند که برای عناصر خائن ساواک، فراریان
تبهکار و وابستگان به آمریکا و رژیم خائن پهلوی ویزای مخصوص صادر نمایند تا کمکهایی به آنها در
جهت ادامه خیانت و فرار جنایتکارانه اشان باشد.
سند شماره یک
تاریخ: 26 سپتامبر 79 مطابق با 4 مهر 58
از: سفارت آمریکا در ایران
به: وزارت امور خارجه در واشنگتن دی سی. فوری
قابل توجه سفارتخانه های آمریکا در رم و فرانکفورت
موضوع: دادن ویزا به عوامل رژیم سابق
1 این موضوع فقط می تواند در دسترس افراد ذیصلاح سفارت قرار گیرد.
2 مراجع اطلاعاتی الف (A) و دال (D) دادن ویزای مشروط و یا ویزای پناهندگی به سیاستمداران
رژیم سابق و اعضای ساواک تحت رهبری شاه را تقاضا دارند.
هدف از سند تلگرافی ب (B) این بود که به اطلاع ایرانیان مقیم فرانکفورت برساند که وزارت امور
خارجه آمریکا ممکن است دادن ویزاهای مذکور را مورد بررسی و پذیرش قرار دهد. سند تلگرافی پ (P)
حاکی از این است که همه گونه تقاضا از طریق مجاری خاص وزارت امور خارجه آمریکا انجام می شود.
3 قبل از شروع ناآرامی ها که در اوایل سال مسیحی در تهران انجام گرفت، سفارت مجبور شد که
پرونده ها را یا نابود کند و یا به واشنگتن بفرستد و لذا بررسی حقیقی آنها تنها با مراجعه به پرونده های
وزارت امور خارجه در واشنگتن ممکن است. وزارت امور خارجه بخواهد فرصت را غنیمت شمرده و با
ویزاهایی از این قبیل موافقت نماید؛
لینگن (کاردار سفارت)