بارگزاری ...
جستجو کنید
برای شروع جستجو، متن خود را وارد کنید.
صفحه 104

و چهره‌هايى از فلسطينيان بوده است. «1» 2/ 6- ضعف ايمان‌ همين كشورهايى كه امروز شما ملاحظه مى‌كنيد و مى‌بينيد كه در رأس بعضى از آنها فاسدترين آدمها هستند، يك روز كشورهاى انقلابى بودند؛ اما امريكا و استعمار و ايادى‌شان در منطقه و حكومتهايى كه كيفهاى پر از دلارهاى نفتى را اين طرف و آن طرف مى‌بردند و به اين و آن طرف مى‌دادند، توانستند آنها را بخرند. چرا؟ چون آنچه كه آنها در دل و جانشان داشتند، يك ايمان سطحى آسيب‌پذير بود. البته ايمان انقلابى نه؛ ايمان به خدا داشتند، ولى سطحى و آسيب‌پذير بود. هر انديشه و اقدام و راهى كه به ارزشهاى معنوى و اسلامى متكى نباشد، همين آسيب‌پذيرى را دارد. «2» 3/ 6- بى اعتمادى به ملتهاى مسلمان‌ افسوس كه غالب سياستمداران كشورهاى اسلامى، قدر ناشناسى نسبت به نيروهاى عظيم ملتهاى خود را با خود باختگى در برابر قدرتهاى بيگانه توأم ساخته و به جاى بهره‌گيرى از فرصت بزرگى كه پيروزى انقلاب اسلامى براى آنان فراهم ساخته بود و تجديد نظر در روابط ناسالم و حقارت‌آميز با امريكا و اروپا، ناشيانه در برابر انقلابِ نجاتبخش‌


صفحه 105

و پر بركت كه ملتهايشان شيفته‌ى آن بودند، موضع خصمانه گرفتند و در نتيجه، بيش از پيش در منجلاب ضديت با ملتهاى خود و اسارت در دام تحميل و زورگويى قدرتهاى شيطانى گرفتار شدند. آنان برخلاف گفته‌ى قرآن كه مى‌فرمايد: «فانّ العزّة للَّه‌جميعا»، عزت را نزد امريكا طلب كردند.
سزاى اين كج فهمى و بدكردارى، جز اين نيست كه ذليلانه نگران سرنوشت خود و حكومتهايشان- كه به هيچ نقطه‌ى اطمينان بخشى متكى نيست- بمانند و به تجربه و عيان حس كنند كه در هنگام خطر، امريكا و ديگر سردمداران قدرت استكبارى، قادر به نجات آنان نيستند و دروغ بودن اين پندار را كه امريكا بر هر چه اراده كند، قادر است، با همه‌ى وجود دريابند. «1» اين كشورهاى حول و حوش قضيه، كشورهاى عربى، حتى كشورهايى كه قدرى فاصله هم دارند، چه طور به خودشان مى‌لرزند و مجبور مى‌شوند از امريكا كمك بخواهند و نامه‌ى فدايت شوم به دشمن بنويسند و بگويند داخل خانه‌ى ما بيا و از ما دفاع كن! امريكا دشمن است ديگر. چرا اين دولتها در چنين وضعى قرار مى‌گيرند؟ چرا خودشان نمى‌توانند از خودشان دفاع كنند؟! چون ريشه ندارند، چون متكى به مردم نيستند. «2» 4/ 6- ضعف اراده‌ بهتر است بگويم: دولتهاى ضعيف‌النفس؛ چرا كه ملتها حكم ديگرى‌


صفحه 106

دارند؛ در بسيارى از جاها زير بار تحميل دولت امريكا رفتند. امروز سياست امريكايى به دوستان و دستياران خود ديكته مى‌كند كه هر مقاومتى در مقابل تسلط مطلق استكبار را بايد از بين ببرند. «1» نگرانى ما اين است كه مبادا دولتهاى عرب منطقه فريب امريكا را بخورند و با عمل به وسوسه‌هاى شيطانى امريكا فاصله خود را با ملتهايشان باز هم بيشتر كنند؛ زيرا ملتها مسلمان هستند «2» 5/ 6- ترس از آمريكا مرعوب شدن از تواناييها و اقتدارات امريكا، چيز بسيار غلطى است.
خيلى از كشورها هستند كه وابسته‌ى به امريكا و مراود با او هستند؛ سران آنها، دوستان امريكا هستند و در آن كشورها، اجازه‌ى كمترين اهانتى به امريكا داده نمى‌شود. امريكا، براى آن كشورها چه كار كرد؟ كدام مشكل آنها را بر طرف كرد؟ كدام نقطه‌ى كور زندگى آنها را باز نمود؟ كدام ثروت را روى سرشان ريخت؟ كدام خير را به طرف آنها سرازير كرد؟ چرا نسبت به اقتدارات امريكا مرعوب مى‌شويد؟ «3» رئيس جمهور يكى از كشورها- دوران رياست جمهورى در كنفرانس غير متعهدها- پيش من آمد و گفت: شما بدانيد، اين جماعتى كه اين جا نشسته‌اند، همه از امريكا مى‌ترسند. فقط شما هستيد كه از امريكا


صفحه 107

نمى‌ترسيد. بعد سرش را نزديك آورد و گفت: من هم از امريكا مى‌ترسم. «1» ... در زمان جنگ، كشورى رابطه‌اش با ما هم خوب بود، به ما هم احتياج داشت. اين كشور، براى ما ابزارى ساخته بود كه در آن، امريكاييها شريك بودند؛ ولى از ترس امريكاييها، در تمام طول جنگ جرأت نكرد كه آن ابزار را به ما بدهد! در حالى كه به اين كار احتياج داشت و برايش هم خيلى خوب و مفيد بود. «2» 6/ 6- وابستگى سياسى‌ بعضى از پادشاهان و رؤساى كشورهاى عرب، به خاطر جلب نظر معبودشان امريكا، حتى انگيزه‌هاى عربى و عرق قوميت را كه دايماً از آن دم مى‌زنند، در برابر اسرائيل به فراموشى مى‌سپارند. ... در نظر اين زمامداران خائن، قوميت و وحدت عربى، فقط هنگامى بايد مورد استفاده قرار گيرد كه امريكا بخواهد از آن در برابر ايران اسلامى و اسلام ناب محمدى صلى الله عليه و آله بهره بردارى كند. اف بر وجدانهاى خفته و دلهاى ناپاكى كه لطف و عنايت امريكا را به قيمت از دست دادن همه چيز، هم ثروتهاى خداداد طبيعى، هم شأن و كرامت انسانى و ايمان اسلامى و آبرو و اعتبار و تشخص ملت خود طلب كردند. «3» حكومتهاى بريده از ملتها، چون موقعيت خودشان را متزلزل و


صفحه 108

پشتشان را خالى مى‌بينند، به دامن قدرتها پناه مى‌برند؛ يعنى يا به دامن امريكا مى‌چسبند و يا ديروز كه شوروى بود، به سراغ آن كشور مى‌رفتند.
... متأسفانه اغلب دولتهاى اسلامى با مردم خودشان رابطه ندارند و نتيجتاً به آغوش قدرتها پناه مى‌برند. اگر امريكا دستورى داد و فرمانى صادر كرد، فوراً اطاعت مى‌كنند و دست به سينه در مقابل او مى‌ايستند. «1» ... اين دولتهاى اين قدر مختنق و مرتجع، اين قدر دور از پيشرفتهاى سياسى عالم و بى اعتنا به حقوق انسان، نورچشميهاى امريكايند و امريكا بزرگترين مدافع اين كشورهاست! «2» 7- نصيحت و هشدار به دولتهاى اسلامى‌ ... من به رؤساى سياسى دولتهاى اسلامى مى‌گويم كه خيال نكنند در يك چنين قضيه‌ى بزرگى (صلح) اسرائيل غاصب و پشت سر او امريكا تجاوزات و تعديات خود را متوقف خواهد كرد. يك قدم جلو آمدند، تسليم شديد، يك قدم ديگر جلو مى‌آيند. «3» چرا بعضى از دولتهاى ساده‌لوح با اين شعارها از مواضع خود عقب‌نشينى مى‌كنند؟ چون تبليغات امريكايى اين جور مى‌گويد. غلط مى‌كند اين جور مى‌گويد! اينها خودشان بزرگترين مجرمهاى دنيا و


صفحه 109

روسياه‌ترين سردمداران سياسى عالم هستند. «1» 8- هشدار به ملت‌هاى منطقه خاورميانه‌ واى بر آن ملتى كه به اميد امريكا و امثال امريكا بخواهد كشورش را بسازد! واى بر آن ملت و كشور و دولتى كه براى ادامه‌ى حيات انسانى خود بخواهد به چنين قدرتهايى تكيه بكند. جز شر و فساد نمى‌توانند چيزى در دنيا به وجود بياورند. «2» خاك بر سر ملتها و دولتهايى كه اجازه بدهند امريكاى متجاوز بيايد، طبق منافع خودش نقشه بكشد و در منطقه‌ى خليج فارس، سيستم امنيتى درست كند! مسلمانان نخواهند گذاشت، ملتهاى اسلامى اجازه نخواهند داد. هر كس در مقابل تجاوز و طمعكارى و نقشه‌ها و سياستهاى امريكا براى دست اندازى به منطقه‌ى خليج فارس بايستد و مبارزه كند، جهاد فى‌سبيل‌اللَّه كرده، و هر كس در اين راه شهيد بشود، شهيد است. «3»


صفحه 110

اين صفحه در کتاب اصلي بدون متن است / هذه الصفحة فارغة في النسخة المطبوعة


صفحه 111

فصل هفتم: عوامل آمريكا 1- فعاليتهاى عوامل آمريكا 1/ 1- رويايى با انديشه‌هاى امام‌ متأسفانه در دنياى اسلامى، كسانى از سران سردمداران و جيره‌خواران و عالم‌نمايان و قلم فروشان نيز بودند كه قدر امام را كه دُرّةالتاج عزتى بر تارك امت اسلامى بود؛ نشناختند و با او جفا كردند و براى دلخوشى امريكا و اسرائيل و ديگر دشمنان اسلام با درافتادند و براى خاموشى نور وجود او، خفاش‌گون تلاش كردند. «1» كسانى كه با امام در افتادند، خودشان را رو سياه كردند. بدبخت آن كسانى هستند كه به خاطر شاد كردن دل صهيونيستها و خوشحال كردن امريكا و پر كردن كيسه‌ى خود از پولهاى نفت ارتجاع، حقيقت را پوشاندند و با امام ما در افتادند. روسياه آن كسانى هستند كه مى‌توانستند زير بالهاى مهربان اين پدر و استاد و معلم قرار بگيرند و از او منتفع شوند؛ ولى به بخت خودشان لگد زدند و به آغوش دشمنان او پناه بردند و الان‌