اين صفحه در کتاب اصلي بدون متن است / هذه الصفحة فارغة في النسخة المطبوعة
فصل هفتم: عوامل آمريكا 1- فعاليتهاى عوامل آمريكا 1/ 1- رويايى با انديشههاى امام متأسفانه در دنياى اسلامى، كسانى از سران سردمداران و جيرهخواران و عالمنمايان و قلم فروشان نيز بودند كه قدر امام را كه دُرّةالتاج عزتى بر تارك امت اسلامى بود؛ نشناختند و با او جفا كردند و براى دلخوشى امريكا و اسرائيل و ديگر دشمنان اسلام با درافتادند و براى خاموشى نور وجود او، خفاشگون تلاش كردند. «1» كسانى كه با امام در افتادند، خودشان را رو سياه كردند. بدبخت آن كسانى هستند كه به خاطر شاد كردن دل صهيونيستها و خوشحال كردن امريكا و پر كردن كيسهى خود از پولهاى نفت ارتجاع، حقيقت را پوشاندند و با امام ما در افتادند. روسياه آن كسانى هستند كه مىتوانستند زير بالهاى مهربان اين پدر و استاد و معلم قرار بگيرند و از او منتفع شوند؛ ولى به بخت خودشان لگد زدند و به آغوش دشمنان او پناه بردند و الان
در اروپا و امريكا و امريكاى لاتين و عراق و بعضى كشورهاى ديگر، سرگردانند. «1» 2/ 1- اخلال در توسعه و توليد در ابتداى پيروزى انقلاب، وقتى همه سرگرم كارهاى حاد انقلاب بودند و مثل پروانه دور شمع وجود امام عزيز مىگشتند؛ در گوشه و كنار كشور، عدهاى ضد انقلاب و ضد اسلام، درصدد اخلال در كارخانهها و تشكل منسجم كارگران برآمده بودند. اين شبكههاى جاسوسى، ماركسيستهاى امريكايى نام داشتند- كه براى شناخت آنها، هيچ اسمى بهتر از اين اصطلاح نبود. اين گروه، هر چند ظاهراً چپ عمل مىكردند؛ اما باطناً وابسته به استكبار امريكا بودند. ... كارگرها در جامعه، يك قشر آگاه محسوب مىشوند. من، اين قشر را جزو گروههاى روشنفكر- به معناى عام آن- مىدانم. در ابتداى پيروزى انقلاب، ماركسيستهاى امريكايى سرمايهگذارى روى اين قشر را شروع كردند. قصد آنها اين بود كه اين دست كارآمد و بازوى قوى را، از انقلاب بگيرند و اگر بتوانند آن را عليه نظام، به كار ببندند. «2» 3/ 1- توطئه تحت لواى طرفدارى از قوميتها ... كسانى كه پرچمهاى قوميت و طرفدارى از خلق كُرد را در دست داشتند؛ به گونهيى ديگر، مزدور شيطان بزرگ و آلت دست امريكا بودند.
بحمداللَّه همهى اينها به وسيلهى ايمان و هوشيارى و توجه شما به كيد دشمن، خفه شدند و كارشان بىنتيجه ماند. «1» 2- شيوههاى تبليغى عوامل آمريكا 1/ 2- بهرهگيرى از مجلات و مطبوعات در حال حاضر مجلاتى در ايران به چاپ مىرسد كه كسى اگر مختصر آشنايى با عناصر فرهنگى كشور در زمان گذشته و دوران طاغوت داشته باشد و بداند كه هنرمندان، قلم زنان، مخلصين و چاكران دستگاههاى شاهنشاهى چه كسانى هستند، مرعوبين دشمنان چه كسانى هستند، دوستان امريكا چه كسانى هستند، مىداند كه پول اين مجلات از كجاها دارد مىآيد. ... كسى كه سلطهى امريكا را براى ايران بپسندد و تشويق كند، ميهندوست هم نيست. اينكه كسانى اجازه بدهند امريكاييها بيايند در انتخاباتشان دخالت بكنند و از ايران و تهران براى خانمى كه در نيكاراگوئه با انتخابات امريكاييها آمد آمريكا از ديدگاه رهبرى 127 3 - اهداف آمريكا از تحميل جنگ ص : 127 سركار كف زدند، چه معنايى دارد؟
اينها از اينجا به كسانى كه در نيكاراگوئه تسليم تحميل امريكاييها شدند، مرحبا گفتند. آيا اينها دل در گرو امريكا ندارند؟ خوب، آيا اين آقا با آن قلم زهرآگينش در مقابل تهاجم دشمن، از فرهنگ ملى و اسلامى و ايرانى دفاع مىكند؟ معلوم است كه نمىكند! معلوم است كه او ستون پنجم دشمن است و اصلًا براى دشمن كار مىكند. او از خدا مىخواهد كه
امريكاييها برگردند؛ از خدا مىخواهد كه نظام وابسته به امريكاييها و استكبار و گردنكلفتها برگردد. «1» 2/ 2- اهانت به دين و عقايد ملت رژيم ايالات متحدهى امريكا كه از كودتاى 28 مرداد تا پيروزى انقلاب پشت سر محمد رضا بود و عليه دين فعاليت مىكرد، امروز به وسيلهى بعضى از ايادى خودى- كه شايد خودشان هم ملتفت نيستند- مشغول تخفيف و توهين دين و علماى دين و حوزههاى علميه هستند. «2» در همان روزهاى جنگ تحميلى كه ملت ما با همهى وجود، فشار امريكا و استكبار را حس مىكرد و آن را تحمل مىنمود و زير بار تحميل امريكا نمىرفت، يك عده قلمها و دستها و حنجرههاى مزدور پيدا شدند و شروع به مناقشه و خدشه و اهانت به آرا و عقايد اين ملت شجاع و مبارز و قهرمان و ايثارگر و فدايى راه خدا و اسلام كردند. ما مىگوييم اين حنجرههاى ناسالمى كه امروز در دنيا عليه انقلاب اسلامى و ملت ايران و مذهب و راه آنها كار مىكنند و شعار مىدهند و حرف مىزنند، مزدورند. «3» 3/ 2- تخطئه انتخابات اين گروهكهاى محارب و مخالف و مزدور امريكا- كه در امريكا و نقاط ديگر متمركز هستند دارند- تلاش مىكنند كه شايد بتوانند كارى
كنند كه اين انتخابات، يك انتخابات خوبى در نيايد و تمام تلاش آنها اين است. «1» 3- عوامل منطقهاى 1/ 3- آخوندهاى دربارى ابزار كار امريكا و سردمداران سياستهاى امريكايى در منطقه، عمدتاً همان آخوندهاى دربارى مزدور و قلمفروش و دينفروش هستند كه مىتوان اثر انگشت پليدشان را در بسيارى از نفاقافكنيها و توطئهپراكنيها مشاهده كرد. «2» 4- فعاليتهاى سياسى فرهنگى عوامل منطقهاى 1/ 4- سازش با اسرائيل ... امت اسلام و تاريخ اسلامى، زشت رويى كسانى كه با امريكا و اسرائيل و دشمنان اسلام، صلح كردند و صفا نشان دادند و براى آنها امنيت خاطر فراهم كردند؛ اما با اسلام و جمهورى اسلامى و امام امت مقابل شدند، فراموش نخواهد كرد و از آنها نخواهد گذشت. «3»
2/ 4- تفرقه بين شيعه و سنى ... خيال نكنيم كه چون از اول انقلاب تاكنون، به شيطان بزرگ، رو و ميدان نداديم تا بين ما ايجاد اختلاف كند؛ پس ديگر در صدد وسوسهى ما بر نخواهد آمد. خير، شيطان بزرگ، يعنى امريكا و نيز اذناب او (حكومتهاى مرتجع)، با روشهاى سياسى و ايجاد مذهبهاى اختراعى و اعمال سياستهاى شيطانى خود، دايماً در اين فكرند كه بين دو برادر تنى را هم جدايى بيندازند؛ چه رسد بين برادران دينى و ميهنى و اقوام گوناگون! «1» امروز، پولهاى نفت براى نوشتن كتاب ضد شيعه مصرف مىشود.
دلارهاى امريكايى براى رد تشيع به كار مىرود و به زبان عربى و اردو كتاب نوشته و ترجمه مىشود. اينها، دستهاى شيطانند. اينها، انسانهاى سالمى نيستند كه اين چيزها را مىنويسند. هر جا باشند، همين طورند. «2» ما كه مسلمان هستيم، بايد حواسمان جمع باشد. ما بايد بفهميم كه پول نفت فلان كشورى كه به نوكرى امريكا و غرب، در ميان ملتهاى مسلمان شناخته شده و روسياه است و به استكبار وابستگى دارد، اگر صرف انتشار كتابى در رد تشيع شد، محض رضاى خدا و علاقهى به تسنن نيست و غرض خبيثى را دنبال مىكند. «3»
3/ 4- توهين به مقدسات كسانى با دلارهاى دشمنان اسلام و وحدت مسلمين، جلسات داير مىكنند و كتاب و مقاله مىنويسند، و تا شيعه و تشيع اهل بيت پيامبر صلى الله عليه و آله را به باد حمله بگيرند و به مقدسات اهانت كنند. ما همهى اينها را به حساب امريكا و دستياران و مزدورانش مىگذاريم. «1» وقتى كه چيزى در نظر يك جامعهاى يك ميلياردى، مقدس است و مايهى حركت او هم همين است، خوب، اهانت به آن كار سختى است؛ جرأت نمىكنند اهانت به اسلام كنند؛ لذا شما مىبينيد حتى رؤساى جمهور امريكا و بعضى از كشورهاى گردن كلفت ديگر هم جرأت نمىكنند صراحتاً نسبت به اسلام، دشمنى و اهانت كنند. يك راهى پيدا كردند و مىگردند افرادى را پيدا كنند تا سپر بلاى خودشان بكنند و از اينها بخواهند در لباس روشنفكر، در لباس شاعر، در لباس نويسنده تا به اسلام اهانت بكنند تا كمكم اهانت به اسلام رايج بشود. اين، آن كارى بود كه به وسيلهى كتاب آيات شيطانى آن شخص مرتد شروع شد. او در انگليس كتاب خودش را نوشت، اما آن روز مجلات امريكايى شروع كردند به ترويج آن كتاب. بنده آن روز مجلات امريكايى را كه مىآمد، مىديدم. من تعجب مىكردم اين چه كتابى است كه اينها مىخواهند اين قدر آن را ترويج كنند! «2» يكى از مسائل مهم جهان اسلام، دشمنى كينهتوزانه و ديوانهوار