بارگزاری ...
جستجو کنید
برای شروع جستجو، متن خود را وارد کنید.
صفحه 125

فصل نهم: آمريكا و جنگ تحميلى‌ 1- تحريك عراق‌ يكى از توطئه‌هاى امريكا كمك به عراق در اغلب قضاياى جنگ بود كه حتى با حضور افسران امريكايى در مرحله‌يى از مسايل در كشور عراق انجام مى‌شد. اينها به تدريج دارد آشكار مى‌شود، در اسنادى كه منتشر مى‌شود، در خاطراتى كه مى‌نويسند. اينها يواش يواش رو مى‌شود. «1» اين جنگ تحميلى را كه هشت سال رژيم عراق و صدام حسين خبيث با ملت ما جنگيد در حقيقت انگشت دشمنان به راه انداخت براى اينكه همه را مشغول خودشان بكنند. «2» 2- حمايت نظامى و اطلاعاتى‌ قضيه‌ى ضربات امريكايى و خنجر زدنها و خيانتها و كودتا درست كردنها و قضيه‌ى كودتاى پايگاه نوژه و قضاياى ديگر، پشت سر هم عليه جمهورى اسلامى انجام گرفت و ادامه يافت، تا جنگ تحميلى شروع شد.
در جنگ، به دشمن ملت ايران سلاح دادند. يكى از چيزهايى كه در عرف همه‌ى ملتها و دولتهاى دنيا ورود در جنگ محسوب مى‌شود، همين است كه دو كشور كه در حال جنگند، يكى بيايد به آن طرفى كه با اين كشور


صفحه 126

دارد مى‌جنگد، سلاح بدهد، يا امكانات نظامى بدهد، يا مشورت نظامى بدهد؛ اين ورود در جنگ است. اينها را نبايد بكلى نديده گرفت. ملت ايران در مقابل اين حركتها و اين ظلمهاست كه اين طور در مقابل امريكا ايستاده است. «1» يكى از مسؤولان بلند پايه‌ى امنيتى امريكا اعتراف كرده است كه اين كشور، در دوران جنگ تحميلى، با دستگاههاى جاسوسى و استراق سمع خود، اطلاعات مربوط به تحركات نيروهاى ايران را به دست آورده و آنها را در اختيار عراق قرار مى‌داد؛ ولى در مسأله‌ى فاو، دستگاههاى امريكا دچار اشتباه شدند و نتوانستند عراقيها را از قصد ايران آگاه كنند، و براى جبران اشتباه خود به عراق كمك كردند كه هر چه بخواهد، بر روى نيروهاى ايرانى‌سلاح شيميايى بريزد. «2» از صدور قطعنامه تا قبول رسمى آن از سوى جمهورى اسلامى، دنيا شاهد سنگينترين ضربات نيروهاى اسلام بر دشمن و فتوحات بزرگ رزمندگان ما بر دشمن در جبهه‌هاى جنگ از سويى و فشارهاى همه جانبه از سوى حاميان رژيم عراق عليه ايران اسلامى از سوى ديگر بود. حصر اقتصادى، حمله به تأسيسات ما در خليج فارس و تمركز بى سابقه‌ى نيروهاى نظامى امريكا و ناتو در اطراف مرزهاى آبى و هوايى و حتى تجاوز به آنها، بخشى از اين فشارها بود؛ به طورى كه تقريباً هيچ فشار ممكن باقى نماند، مگر آن كه بر ملت ايران وارد شد و رژيم امريكا تقريباً به طور مستقيم وارد صحنه شد. تهديدها، بمبارانهاى وسيع شيميايى و


صفحه 127

جنايت حمله به شهرها و هواپيماى مسافربرى و كشتى غير نظامى و اثبات اين كه استكبار در حمايت از عراق آمادگى براى دست يازيدن به هر جنايتى دارد، بخشى از حوادث اين دوران است و جا دارد در موقع مقتضى، اين حقايق هشدار دهنده براى ملت ايران شكافته و بر ملا گردد. «1» 3- اهداف آمريكا از تحميل جنگ‌ 1/ 3- شكست نظام اسلامى‌ امريكا و صهيونيستها و عوامل و هم‌پيمانها و تجار وابسته و پشتيبانان مالى آنها هر چه توانستند، به كار بردند. براى اين كه شايد بتوانند جمهورى اسلامى را در اين نبرد هشت ساله شكست بدهند؛ ضربه‌اى وارد كنند يا به نظام لطمه بزنند يا نظام را سر افكنده كنند يا قطعه‌اى از كشور را ببرند. ملت ايران محكم ايستاد و بسيج نيروها، جوهر و حقيقت خود را در آن ماجراى عظيم نشان داد. «2» 2/ 3- پيشگيرى از توسعه سياسى اقتصادى‌ ... امريكا و غرب خواستند بگويند ايران نمى‌تواند خودش را اداره كند. اين جنگ را هم كه بر ما تحميل كردند، يكى از هدفهاى عمده‌اش همين ب آمريكا از ديدگاه رهبرى 143 8 - نتيجه سازش و رابطه ص : 142 ود كه نگذارند كشور ما ساخته بشود؛ نگذارند اين نيروهاى كار، مانند چشمه‌يى بجوشند؛ نگذارند پول بيت‌المال كه در اختيار دولت‌


صفحه 128

است، خرج رفع محروميت بشود؛ خواستند ما را دايم به جنگ و به حمله‌ى خارجى سرگرم نگهدارند. «1» اگر اين جنگ نبود پول ملت و دولت كجا خرج مى‌شد؟ مسلم خرج آبادانى مى‌شد هر چه كه در اين ده سال خرج آبادانى نشده است گناهش به گردن امريكا و استكبار و قدرتهاى شرق و غرب و صدام و امثال آنهاست آنها نگذاشتند جمهورى اسلامى آن كارى را كه آرزو دارد و مى‌خواهد انجام بدهد. «2» 3/ 3- تحميل سلطه و رابطه‌ اگر ايران در مقابل امريكا تسليم مى‌شد، جنگ زود تمام مى‌شد؛ البته مصيبت سلطه‌ى امريكا صد برابر از مصيبت جنگ سخت‌تر است. «3» 4- بى اعتنايى به اجراى مفاد قطعنامه 598 دنياى استكبار و همين امريكا- دولتهايى كه دم از صلح مى‌زنند- اين جاست كه دشمنى و خباثت خود را نسبت به انقلاب و اسلام و ملت ايران نشان مى‌دهند. همه‌ى ملت ايران يادشان است كه همان كسانى كه دادِ قطعنامه‌ى 598 را داشتند و در هر مذاكره و نشست و برخاستى، از قطعنامه دم مى‌زدند- مثل رؤساى جمهور و سلاطين و بعضى از مرتجعان منطقه- فريادشان ديگر تمام شد! گويى كه همه‌ى مشكل اين بود كه رژيم‌


صفحه 129

عراق به وسيله‌ى رزمندگان اسلام تهديد نشود. حالا كه آتش‌بس شد و آن تهديد تمام گرديد، ديگر هيچ چيز برايشان مطرح نيست! در همه‌ى قضايا، امريكا همين طور است. «1»


صفحه 130

اين صفحه در کتاب اصلي بدون متن است / هذه الصفحة فارغة في النسخة المطبوعة


صفحه 131

فصل دهم: نظام اسلامى و رابطه باآمريكا 1- علت قطع رابطه‌ 1/ 1- خوى استكبارى آمريكايى‌ وضع كنونى- يعنى قطع رابطه‌ى ما با امريكا- اول اين را بيان مى‌كند كه اين وضع، نتيجه‌ى رفتار و وضع طبيعى استكبار امريكايى است؛ در واقع، نتيجه‌ى مظلوميت ملت ايران است. حرف دوم اين است كه مذاكره با امريكا، هيچ فايده‌اى براى ملت ايران ندارد. حرف سوم اين است كه مذاكره و رابطه‌ى با امريكا، براى ملت ايران ضرر دارد. «1» 2/ 1- اسلاميت نظام‌ حالا يك كشورى در همه‌ى زمينه‌ها- در زمينه‌ى اقتصادى، صادرات، واردات، در زمينه‌ى سياستهاى فرهنگى، در زمينه‌ى رابطه با كشورهاى دنيا- حرف امريكا و دستور امريكا و امر و نهى امريكا را به حساب نياورد، اين خيلى براى استكبار سخت است. با ايران دشمنى‌شان بر سر


صفحه 132

اين است و همه‌ى حرفهاى ديگر بهانه است. حالا ما چرا زير بار امريكا و هيچ ابرقدرت ديگرى نمى‌رويم؟ چون مسلمانيم. «1» 2- استقبال از قطع رابطه‌ از روزى كه اين مردك ساده دل بى‌تجربه‌ى خام بازى‌خورده با افتخار اعلام كرده است كه مى‌خواهد روابط اقتصادى امريكا را با ايران ممنوع كند، بنده از ته دل خوشحال شدم؛ از چند جهت: اولًا اينها تا حالا مرتب با سالوس و ريا، كار مى‌كردند كه بعضى گوشه و كنار مى‌گفتند: اينها اينقدر هم با ما دشمن نيستند. آخر، وقتى شما مى‌گوييد «مرگ بر امريكا» اين شعار بد است، عيب است و زشت است. مى‌خواستند اين فرياد «مرگ بر امريكا» را كه مردم ما از ته دلشان بيان مى‌شود- آن را- در گلوها خفه كنند.
حالا ديگر مردم وقتى كه در مقابل يك چنين صراحتى قرار گرفتند، در هر جاى كشور هستند، راحت فرياد دلشان را مى‌كشند و فرياد مى‌زنند:
«مرگ بر امريكا». «2» 3- ضرر رابطه با آمريكا رابطه و مذاكره، براى ملت ايران و براى نهضت جهانى مضر است.
اولين ضرر اين است كه امريكاييها با ورود در اين ميدان، اين طور تفهيم خواهند كرد كه جمهورى اسلامى از همه‌ى حرفهاى دوران امام و دوران‌