بارگزاری ...
جستجو کنید
برای شروع جستجو، متن خود را وارد کنید.
صفحه 176

تذكر مى‌دهم كه تبليغات استكبار جهانى عليه جمهورى اسلامى را كه از طريق خبرگزاريها و مطبوعات و راديوها و اظهارات رسمى سياسيون منتشر مى‌شود، با اين منطق و قاعده‌ى كلى بسنجند و معنا كنند كه تمام دستگاههاى تبليغاتى استكبار و در رأس آنها امريكا، امروز بسيج شده‌اند تا جمهورى اسلامى و ايران و ملت اسلام را بر خلاف آنچه كه هست، در چشم مردم عالم معرفى كنند و نشان بدهند. «1» 2/ 2- جنگ روانى و تبليغاتى‌ امريكاييها با سياست خارجى ضعيف و عليل خودشان- كه در اين چند ساله نشان دادند كه سياست خارجى دولت امريكا، بخصوص اين دولت كنونى امريكا، چقدر ضعيف و عليل و ناتوان است- حالا به اين نتيجه رسيده‌اند، بلكه بتوانند به خيال خودشان ترتيبى بدهند و مثلًا ضربه شستى نشان بدهند. البته چيزى اظهار نمى‌كنند؛ قراين اين طور به نظر بعضى مى‌رساند؛ مثلًا مى‌گويند: در فلان انفجار ايرانيها دست داشتند يا در فلان قضيه ايرانيها دخالت داشتند؛ از اين گونه حرفها و بهانه‌گيريهاى بى‌ارزش و بيهوده. براى اين كه شايد بتوانند لااقل يك زمينه‌سازى ذهنى درست كنند. «2» خشونت را آن كسى مى‌كند كه جان صدها و هزارها انسان انقلابى از هر كشورى- از جمله كشور و ملت ما- برايش هيچ ارزشى ندارد؛ نه ما كه‌


صفحه 177

نسبت به روش خشونت و وحشيگرى دشمنان و اين گونه قدرتها فرياد مى‌كشيم و نه آن بيچاره‌هايى كه در لبنان و امثال آن، زير فشار نيروهاى امريكايى و مزدوران سياسى و نظامى آنان، به عمل انتحارى دست مى‌زنند تا وجود و حضور و بغض خودشان را نشان بدهند. بله، تبليغات جهانى، اين حركت را به عنوان خشونت و ماجراجويى و از آداب به دور بودن و امثال آن وانمود مى‌كند؛ اما رفتار خودشان را نمى‌بينند! «1» 3/ 2- تهاجم فرهنگى‌ امروز ايران اسلامى تنها كشورى نيست كه تهاجم فرهنگى را يك مسأله‌ى جدى و واقعى مى‌داند، بلكه تمام كشورهاى غير اروپايى و غير امريكايى و حتى اروپاييها در مقابل فرهنگ مهاجم امريكايى و بر سر مسأله‌ى فيلم وامور هنرى، فرياد برآورده‌اند. «2» 4/ 2- بهره‌گيرى از نويسندگان مزدورر همين حالا به مناسبت حوادث تروريستى‌اى كه در گوشه و كنار دنيا و در خود ايالات متحده‌ى امريكا اتفاق افتاده است، باز ياوه‌گوهاى بين‌المللى، قلم به مزدها و كسانى كه از چنين حوادثى براى دروغ گفتن و پول گرفتن و دروغ نوشتن استفاده مى‌كنند، شروع به دراز كردن انگشت اتهام به سوى ملت ايران و نظام مقدس اسلامى كردند. «3»


صفحه 178

5/ 2- تخطئه مبارزات‌ اگر فراموش كرديد كه دشمن در كمين شماست، غفلت، شما را فرا خواهد گرفت، حركت را كند خواهد كرد و از بين خواهد برد- يعنى بزرگترين فرصت براى دشمن است- لذا شما ببينيد در طول اين سالهاى متمادى، هر وقت، هر كسى و هر جا از دشمنى دشمنان و توطئه‌ى مستكبران و دشمنى امريكا و اسرائيل و بقيه‌ى مخالفان آزادى و سعادت بشر سخن گفته است از سوى تبليغاتچيهاى جهانى مورد تخطئه قرار گرفته است. آنها مى‌خواهند ملت ايران فراموش كند كه دشمنى دارد. «1» 6/ 2- تفرقه در انتخابات‌ دشمن همواره تلاش كرده است تا هر آنچه را كه از حضور مردم حكايت دارد، كتمان كند و ما خط تفرقه افكنانه‌ى تبليغاتى رسانه‌هاى خبرى استكبار و حساسيت امريكا نسبت به انتخابات مجلس را بخوبى درك مى‌كنيم. «2» 3- تهمتهاى آمريكا به جمهورى اسلامى‌ امروز حكومت امريكا- كه از حل ابتدايى‌ترين مسأله‌ى جامعه‌ى خود؛ يعنى برابرى نژاد سياه و سفيد عاجز مانده است- صفات زشت خود را به ايران نسبت مى‌دهد. «3»


صفحه 179

شما تظاهرات مسلمانان يكى از كشورها را در دو سه سال پيش هنگام پهلوگيرى يك ناوگان امريكايى در بندر آن كشور شنيده‌ايد. هر چند اين گونه ديدارها، على الظاهر يك سياحت و مسافرت معمولى وانمود مى‌شود؛ ولى خدا مى‌داند كه باطنش چيست. در عين حال، مسلمانان آن كشور فرياد زدند كه نبايد كشتى امريكايى در بندر كشورشان پهلو بگيرد.
اين، مشكلات امروز امريكا در همه‌ى دنياى اسلام است. اين، تأثير اسلام است؛ گر چه راهكار امريكا، زدن تهمت به ايران در هر جايى است كه مسلمانى سربلند مى‌كند، تا بگويد از ايران حقوق مى‌گيرد و ايران عامل تحريك است! ما به اين اتهامها بى‌توجهيم و به شيوه‌ى اسلام، زندگى خود را مى‌كنيم. «1» 1/ 3- نقض حقوق بشر!؟
امروز صهيونيستها و امريكاييها و تبليغات وابسته‌ى به آنها انواع تهمتها را به جمهورى اسلامى ايران نسبت مى‌دهند و سازمانهاى وابسته به خود را تحت عنوان دفاع از حقوق بشر بسيج كرده‌اند؛ اما انسانهاى آگاه و بصير، اين اتهامات قدرتهايى را كه همه‌ى وجودشان بر ضد منافع بشريت است، تمسخر آميز مى‌دانند. ... ما از اين كه امريكا جمهورى اسلامى ايران را به نقض حقوق بشر متهم مى‌كند، باكى نداريم و به آن اهميت نمى‌دهيم. «2»


صفحه 180

2/ 3- تروريست!؟
رئيس جمهور امريكا در مقابل نمايندگان همه‌ى دولتها و ملتهاى دنيا با بى‌شرمى تمام جمهورى اسلامى را متهم كرده است كه دولت تروريست پرور است. اين قدر اينها در تهمت‌زدن بى‌تقوا و بى‌ملاحظه‌اند. «1» رسواترين تروريستهاى عالم؛ يعنى سران حكومت غاصب صهيونيست و حاميان بد سرشت آنان در دولت امريكا، ايران اسلامى را به تروريسم متهم مى‌كنند. «2» 3/ 3- توليد سلاحهاى كشتار جمعى!؟
مدتى است كه بلندگوهاى امريكايى و صهيونيستى در تبليغات جهانى دارند جمهورى اسلامى ايران را به نظاميگرى و افزايش سلاح متهم مى‌كنند. مى‌گويند جمهورى اسلامى دارد سلاحهاى جمعى و اتمى درست مى‌كند و از فلان جا كلاهك اتمى آورده‌اند. اينها حرفهايى است كه اگر هر عاقلى در دنيا تأمل كند، مى‌فهمد كه دروغ است. «3» بددلى و بيماردلى دشمنان ما، تهمتهايى را كه متوجه جمهورى‌اسلامى مى‌كند، يا گمانهايى را كه مى‌زنند؛ خودشان مى‌بُرَند و خودشان مى‌دوزند: ايران دنبال سلاح اتمى است؛ ايران دنبال سلاح شيميايى است. امريكاييها از اين حرفها اين قدر هم تكرار كرده‌اند كه ديگر از ارزش و اعتبار افتاده است. از اول هم اعتبارى نداشت؛ اما از بس تكرار


صفحه 181

كرده‌اند، ديگر همه‌ى گوشها از شنيدن اين حرفهاى تكرارى نفرت مى‌كنند. «1» 4- عكس العمل جنايات آمريكا 1/ 4- تصرف لانه جاسوسى در ايران و گروگانگيرى در لبنان‌ امريكاييها از همان روزهاى اول، شروع به توطئه و بدى كردند؛ دشمنان جمهورى اسلامى را ديدند و آنها را به كارهايى وادار كردند؛ مقدمات كودتايى را فراهم كردند؛ يعنى از گذشته درس نگرفتند! نتيجه‌ى قهرى اين كارها هم اين بود كه دانشجويان مسلمان پيرو خط امام ريختند سفارت را تصرف كردند و اعضاى سفارت را گروگان گرفتند. اين حركت، در واقع مجازاتى نسبت به امريكاييها بود. «2» اگر به لبنانى بگويند: چرا شما سرهنگ امريكايى يا فلان فرد ديگر را گروگان گرفتيد؟ خواهد گفت: اين فرد داخل خانه‌ى من آمده و جاسوسى مى‌كند؛ برود تا گرفتار نشود. «3» 5- ريشه‌هاى تاريخى تصرف لانه جاسوسى‌ امروزه در عرف سياسى دنيا- كه امريكاييها آن را هدايت مى‌كنند-


صفحه 182

قضيه اين‌جور مطرح نمى‌شود. قضيه اين طور مطرح مى‌شود كه امريكا، مثل همه‌ى كشورهاى ديگر، در تهران سفارتخانه‌اى داشت و عده‌اى از روى بى‌تربيتى و عدم اعتناء به موازين بين‌المللى ريختند و اين سفارتخانه را- كه خانه‌ى امريكاييها بود- تسخير كردند و اعضاى آن را دستگير كردند. امروز، قضيه‌ى تسخير لانه‌ى جاسوسى را در دنيا اين‌جور منعكس مى‌كنند؛ در حالى كه طرح قضيه به اين شكل، خلاف واقع و غلط است.
قضيه اين‌جور نيست. قضيه اين است كه دولت امريكا در جريان كودتاى 28 مرداد 32 يك رژيم جبار را در ايران بر سر كار آورد و در طول 25 سال، انواع پشتيبانى‌ها را از آن نظام جبار ظالم غاصب خائن و فاسد انجام داد. ... امريكاييها بعد از مدتى، در مثل چنين روزى يك مشت دانش‌آموز نوجوان و گلهاى نشكفته ما را پرپر كردند و در خيابانهاى تهران ريختند.
پس ضربه اول را امريكاييها وارد آوردند؛ در عين حال ملت ايران نجابت كردند و وقتى انقلاب پيروز شد، هيچ كس به امريكاييها صدمه‌اى نزد.
مردم ايران آنها را اذيت نكردند و سفارت آنها را- كه در واقع مركز توطئه بود- از آنها نگرفتند. ملت ما آنها را با احترام به سوى خانه‌شان روانه كردند و عده‌اى از آنها هم اينجا در سفارتشان ماندند؛ ليكن در عين حال، توطئه را ادامه دادند، با مخالفين انقلاب تماس گرفته، به عناصر پس‌مانده و وامانده‌ى رژيم سابق- كه از ادامه‌ى حيات مأيوس شده بودند- درس خرابكارى دادند و آنها را وادار به اقدام عليه ملت كردند. طبيعى است كه ملت ايران هوشيار است، ملت ايران غافل نيست و مى‌فهمد كه قضيه چيست؛ لذا جوانهاى دانشجو در روز سيزدهم آبان سال 58 راهپيمايى كردند، رفتند اين ماده فساد و لانه‌ى جاسوسى و توطئه را از بين بردند.



صفحه 183

حقيقت قضيه اين‌جور است. «1» 6- نتيجه تصرف لانه جاسوسى‌ 1/ 6- تحقير آمريكا ... تسخير لانه‌ى توطئه و جاسوسى كه با الهام از فرمان امام خطاب به دانشجويان و دانش آموزان درباره‌ى گسترش اعتراضات انجام گرفت، اگر چه عكس العملى در قبال تهاجم جبهه‌ى استكبار عليه انقلاب بشمار مى‌رفت، ليكن در عين حال جهادى ابتدايى بود عليه استكبار و علامتى از فرا رسيدن نوبت سر بر كشيدن جبهه‌ى حق و به هم خوردن موازنه‌هاى استعمارى و در هم شكستن صولت امريكا و بطلان تلقينات دهها ساله‌ى آنان براى مرعوب كردن ملتها. «2» ... جوانان ما و دانشجويان مسلمان پيرو خط امام- همان اسمى كه خودشان آن را انتخاب كرده بودند و گويا بود و جهت را روشن مى‌كرد- به سفارت امريكا حمله كردند و آن حادثه‌ى عجيب تاريخى اتفاق افتاد.
مسأله، مسأله‌ى سفارت و اعضاى آن و اين قبيل مسايل نبود؛ مسأله اين بود كه امپراطورى عظيم زر و زور و تزوير با اين عرض و طول در دنياى‌