5/ 2- تخطئه مبارزات اگر فراموش كرديد كه دشمن در كمين شماست، غفلت، شما را فرا خواهد گرفت، حركت را كند خواهد كرد و از بين خواهد برد- يعنى بزرگترين فرصت براى دشمن است- لذا شما ببينيد در طول اين سالهاى متمادى، هر وقت، هر كسى و هر جا از دشمنى دشمنان و توطئهى مستكبران و دشمنى امريكا و اسرائيل و بقيهى مخالفان آزادى و سعادت بشر سخن گفته است از سوى تبليغاتچيهاى جهانى مورد تخطئه قرار گرفته است. آنها مىخواهند ملت ايران فراموش كند كه دشمنى دارد. «1» 6/ 2- تفرقه در انتخابات دشمن همواره تلاش كرده است تا هر آنچه را كه از حضور مردم حكايت دارد، كتمان كند و ما خط تفرقه افكنانهى تبليغاتى رسانههاى خبرى استكبار و حساسيت امريكا نسبت به انتخابات مجلس را بخوبى درك مىكنيم. «2» 3- تهمتهاى آمريكا به جمهورى اسلامى امروز حكومت امريكا- كه از حل ابتدايىترين مسألهى جامعهى خود؛ يعنى برابرى نژاد سياه و سفيد عاجز مانده است- صفات زشت خود را به ايران نسبت مىدهد. «3»
شما تظاهرات مسلمانان يكى از كشورها را در دو سه سال پيش هنگام پهلوگيرى يك ناوگان امريكايى در بندر آن كشور شنيدهايد. هر چند اين گونه ديدارها، على الظاهر يك سياحت و مسافرت معمولى وانمود مىشود؛ ولى خدا مىداند كه باطنش چيست. در عين حال، مسلمانان آن كشور فرياد زدند كه نبايد كشتى امريكايى در بندر كشورشان پهلو بگيرد.
اين، مشكلات امروز امريكا در همهى دنياى اسلام است. اين، تأثير اسلام است؛ گر چه راهكار امريكا، زدن تهمت به ايران در هر جايى است كه مسلمانى سربلند مىكند، تا بگويد از ايران حقوق مىگيرد و ايران عامل تحريك است! ما به اين اتهامها بىتوجهيم و به شيوهى اسلام، زندگى خود را مىكنيم. «1» 1/ 3- نقض حقوق بشر!؟
امروز صهيونيستها و امريكاييها و تبليغات وابستهى به آنها انواع تهمتها را به جمهورى اسلامى ايران نسبت مىدهند و سازمانهاى وابسته به خود را تحت عنوان دفاع از حقوق بشر بسيج كردهاند؛ اما انسانهاى آگاه و بصير، اين اتهامات قدرتهايى را كه همهى وجودشان بر ضد منافع بشريت است، تمسخر آميز مىدانند. ... ما از اين كه امريكا جمهورى اسلامى ايران را به نقض حقوق بشر متهم مىكند، باكى نداريم و به آن اهميت نمىدهيم. «2»
2/ 3- تروريست!؟
رئيس جمهور امريكا در مقابل نمايندگان همهى دولتها و ملتهاى دنيا با بىشرمى تمام جمهورى اسلامى را متهم كرده است كه دولت تروريست پرور است. اين قدر اينها در تهمتزدن بىتقوا و بىملاحظهاند. «1» رسواترين تروريستهاى عالم؛ يعنى سران حكومت غاصب صهيونيست و حاميان بد سرشت آنان در دولت امريكا، ايران اسلامى را به تروريسم متهم مىكنند. «2» 3/ 3- توليد سلاحهاى كشتار جمعى!؟
مدتى است كه بلندگوهاى امريكايى و صهيونيستى در تبليغات جهانى دارند جمهورى اسلامى ايران را به نظاميگرى و افزايش سلاح متهم مىكنند. مىگويند جمهورى اسلامى دارد سلاحهاى جمعى و اتمى درست مىكند و از فلان جا كلاهك اتمى آوردهاند. اينها حرفهايى است كه اگر هر عاقلى در دنيا تأمل كند، مىفهمد كه دروغ است. «3» بددلى و بيماردلى دشمنان ما، تهمتهايى را كه متوجه جمهورىاسلامى مىكند، يا گمانهايى را كه مىزنند؛ خودشان مىبُرَند و خودشان مىدوزند: ايران دنبال سلاح اتمى است؛ ايران دنبال سلاح شيميايى است. امريكاييها از اين حرفها اين قدر هم تكرار كردهاند كه ديگر از ارزش و اعتبار افتاده است. از اول هم اعتبارى نداشت؛ اما از بس تكرار
كردهاند، ديگر همهى گوشها از شنيدن اين حرفهاى تكرارى نفرت مىكنند. «1» 4- عكس العمل جنايات آمريكا 1/ 4- تصرف لانه جاسوسى در ايران و گروگانگيرى در لبنان امريكاييها از همان روزهاى اول، شروع به توطئه و بدى كردند؛ دشمنان جمهورى اسلامى را ديدند و آنها را به كارهايى وادار كردند؛ مقدمات كودتايى را فراهم كردند؛ يعنى از گذشته درس نگرفتند! نتيجهى قهرى اين كارها هم اين بود كه دانشجويان مسلمان پيرو خط امام ريختند سفارت را تصرف كردند و اعضاى سفارت را گروگان گرفتند. اين حركت، در واقع مجازاتى نسبت به امريكاييها بود. «2» اگر به لبنانى بگويند: چرا شما سرهنگ امريكايى يا فلان فرد ديگر را گروگان گرفتيد؟ خواهد گفت: اين فرد داخل خانهى من آمده و جاسوسى مىكند؛ برود تا گرفتار نشود. «3» 5- ريشههاى تاريخى تصرف لانه جاسوسى امروزه در عرف سياسى دنيا- كه امريكاييها آن را هدايت مىكنند-
قضيه اينجور مطرح نمىشود. قضيه اين طور مطرح مىشود كه امريكا، مثل همهى كشورهاى ديگر، در تهران سفارتخانهاى داشت و عدهاى از روى بىتربيتى و عدم اعتناء به موازين بينالمللى ريختند و اين سفارتخانه را- كه خانهى امريكاييها بود- تسخير كردند و اعضاى آن را دستگير كردند. امروز، قضيهى تسخير لانهى جاسوسى را در دنيا اينجور منعكس مىكنند؛ در حالى كه طرح قضيه به اين شكل، خلاف واقع و غلط است.
قضيه اينجور نيست. قضيه اين است كه دولت امريكا در جريان كودتاى 28 مرداد 32 يك رژيم جبار را در ايران بر سر كار آورد و در طول 25 سال، انواع پشتيبانىها را از آن نظام جبار ظالم غاصب خائن و فاسد انجام داد. ... امريكاييها بعد از مدتى، در مثل چنين روزى يك مشت دانشآموز نوجوان و گلهاى نشكفته ما را پرپر كردند و در خيابانهاى تهران ريختند.
پس ضربه اول را امريكاييها وارد آوردند؛ در عين حال ملت ايران نجابت كردند و وقتى انقلاب پيروز شد، هيچ كس به امريكاييها صدمهاى نزد.
مردم ايران آنها را اذيت نكردند و سفارت آنها را- كه در واقع مركز توطئه بود- از آنها نگرفتند. ملت ما آنها را با احترام به سوى خانهشان روانه كردند و عدهاى از آنها هم اينجا در سفارتشان ماندند؛ ليكن در عين حال، توطئه را ادامه دادند، با مخالفين انقلاب تماس گرفته، به عناصر پسمانده و واماندهى رژيم سابق- كه از ادامهى حيات مأيوس شده بودند- درس خرابكارى دادند و آنها را وادار به اقدام عليه ملت كردند. طبيعى است كه ملت ايران هوشيار است، ملت ايران غافل نيست و مىفهمد كه قضيه چيست؛ لذا جوانهاى دانشجو در روز سيزدهم آبان سال 58 راهپيمايى كردند، رفتند اين ماده فساد و لانهى جاسوسى و توطئه را از بين بردند.
حقيقت قضيه اينجور است. «1» 6- نتيجه تصرف لانه جاسوسى 1/ 6- تحقير آمريكا ... تسخير لانهى توطئه و جاسوسى كه با الهام از فرمان امام خطاب به دانشجويان و دانش آموزان دربارهى گسترش اعتراضات انجام گرفت، اگر چه عكس العملى در قبال تهاجم جبههى استكبار عليه انقلاب بشمار مىرفت، ليكن در عين حال جهادى ابتدايى بود عليه استكبار و علامتى از فرا رسيدن نوبت سر بر كشيدن جبههى حق و به هم خوردن موازنههاى استعمارى و در هم شكستن صولت امريكا و بطلان تلقينات دهها سالهى آنان براى مرعوب كردن ملتها. «2» ... جوانان ما و دانشجويان مسلمان پيرو خط امام- همان اسمى كه خودشان آن را انتخاب كرده بودند و گويا بود و جهت را روشن مىكرد- به سفارت امريكا حمله كردند و آن حادثهى عجيب تاريخى اتفاق افتاد.
مسأله، مسألهى سفارت و اعضاى آن و اين قبيل مسايل نبود؛ مسأله اين بود كه امپراطورى عظيم زر و زور و تزوير با اين عرض و طول در دنياى
معاصر كه تمام ملتها و رهبرانشان را در مواجهه با قدرت استكبارى خود تحقير مىكند و دولتهاى بر خواسته از ملتها را به چيزى نمىانگارد و هر وقت اراده كند، آنها را برمىدارد و يا به آنها تهاجم مىكند، يكجا تحقير بشود و به دنيا نشان داده شود كه زور زورگويان، يك چيز مطلق نيست و ارادهى مستكبران، امر غالب بر فطرت جهان نيست. آنها خواستند اين باور غلط در ذهن مردم واقع بشود؛ در حالى كه اين باور واقعيت ندارد.
امريكاييها، در آن حادثه تحقير شدند كه هنوز هم غبار ملالتش از چهرهى سردمداران مستكبر امريكا زدوده نشده است. «1» 7- سياست آمريكا در آسياى ميانه پيشگيرى از نفوذ انقلاب اسلامى الان در جمهوريهاى آسياى ميانه و جمهوريهاى سابق شوروى، صرف اسلام است، اعتقادات اسلامى و عمل اسلامى مردم است كه بروز مىكند و امريكاييها دستپاچه شدند. حركت و قيامى در بسيارى از اين جمهوريها براى پيدايش نظام جمهورى اسلامى به سبك ما كه نبود؛ صرف همين بود كه اسلام آن جا هست. امريكاييها دستپاچه شدند و قوايشان و عواملشان را بسيج كردند، دولتهاى نزديك به خودشان را وادار كردند كه نگذارند ايران در اين كشورها پيش برود. «2»
8- سياستهاى آمريكا در شبه جزيره بالكان 1/ 8- پشتيبانى از جنايات صربها همين دولت امريكا كه در كشورهاى امريكاى لاتين و كشورهاى گوناگون دنيا و در آسيا هزار نوع فاجعه انجام داده است؛ امريكايى كه از كشتار هزاران انسان مؤمن در «سربرنيتسا» و در مناطق بوسنى و هرزهگوين اندكى اظهار ناراحتى نكرد. الان هم كه تظاهر مىكنند، واقع نمىگويند؛ به طور جدى دنبال نمىكنند. آن روز ايستادند و همين طور نگاه كردند تا مسلمانها را قتل عام كردند و از بين بردند. هزار هزار را نابود كردند، ما مرتب فرياد كشيديم؛ ولى آنها گفتند: نه، اصلًا خبرى نيست. «1» شما مىبينيد كه چه فاجعهاى را همين امريكا و بعضى از كشورهاى اروپايى، به پشتيبانى از قصّابان و ستمگران صرب و كروات، دارند در اطراف دنيا انجام مىدهند. «2» 2/ 8- ممانعت از كمك به مسلمانان بوسنى غرب و امريكا، نه تنها هيچ كمكى به آنان (مردم بوسنى) نكرده و هيچ ممانعتى از جنات صربها نشان ندادهاند؛ بلكه با استفاده از امكانات شوراى امنيت، از رسيدن سلاح به مسلمانان مظلوم نيز جلوگيرى كرده و با اعزام نيروهاى سازمان ملل محاصرهى آنان را كامل كردهاند. مسلمانان