بارگزاری ...
جستجو کنید
برای شروع جستجو، متن خود را وارد کنید.
صفحه 37

عجب! اشتباه كرديد؟! بر خلاف عرف موجود بين همين قدرتمندان امروز جهانى- كه خيلى هم به انسانيت و مبانى اخلاق اعتنايى ندارند- هواپيماى مسافربرى را كه محترم است و كسى اجازه ندارد به هواپيماى مسافربرى تعرضى بكند، با قريب سيصد مسافر ساقط مى‌كنيد و بعد مى‌گوييد اشتباه كرديم! غلط كرديد اشتباه كرديد! اشتباه كرديم يعنى چه؟
اگر فرمانده‌ى آن ناو اشتباه كرده بود، پس چرا او را به محاكمه نكشيديد؟! چرا به او مدال داديد؟! چرا با انواع و اقسام گفته‌ها، به دشمنيهاى خودتان با ملت ايران ادامه داديد؟! چه اشتباهى؟! شماها در پيدا كردن هدفهاى شوم، هيچ وقت اشتباه نمى‌كنيد؛ در رسيدن به كار زشت بر ضد ملتهاى مستقل، هيچ وقت اشتباه نمى‌كنيد؛ و درست مى‌رويد و همان نقطه‌يى كه زشترين و بدترين است، پيدا مى‌كنيد. امروز استكبار جهانى اين است، امروز امريكا اين است، اينها از جنايت باكى ندارند. «1» امروز كه با تحولات شوروى و اروپا، بلوك شرق منهدم گشته و شوروى از جايگاه ابرقدرتى فرو افتاده و رژيم امريكا در صحنه‌يى به ظاهر بى‌رقيب، به تظاهرات مستانه و غرورآميز خود سرگرم است و بدون پاى‌بندى به قيود و رسوم معمول روابط جهانى قلدرانه، مطامع خود را بر مصالح همه‌ى ملتها ترجيح داده و در هر كارى خودسرانه دخالت مى‌كند و براى تأمين آنچه منافع خود فرض كرده، عنان گسيخته هر جنايتى را مرتكب مى‌شود و بى‌محابا تا مرفق به خون بى‌گناهان مى‌آلايد و هر دو


صفحه 38

بلوك سابق شرق و غرب را، عرصه‌ى حضور نظامى و جاسوسى و تبليغات و بهره‌كشى خود قرار داده است. «1» 6- ام الفساد قدرتهاى مسلط- كه در رأس همه‌ى آنها امريكاست و انصافاً ام‌الفساد قرن است و اين اسم امروز كاملًا شايسته‌ى رژيم ايالات متحده‌ى امريكاست- تصميم مى‌گيرند به جايى هجوم كنند، يك جايى دخالت كنند، يك جا كه بايد دخالت كنند، دخالت نكنند، يك جا دست مظلوم را ببندند و دست ظالم را باز كنند. اين مسأله از همه بدتر است كه اينها قانون شده است. اگر كسى هم مخالفت بكند، محكوم مى‌شود به اينكه با نظر جهان و افكار عمومى جهان مخالف است. يك جا جماعتى را در شه آمريكا از ديدگاه رهبرى 53 2 - افكار عمومى ملت آمريكا ص : 52 رهاى امريكا زنده زنده در آتش مى‌سوزانند و صداى كسى هم در نمى‌آيد. «2» 7- قدرت پوشالى‌ جمهورى اسلامى ايران، جمهورى اسلامى و ملت ايران، هيبت شكن ابرقدرت امريكا در دنيا شدند. من بارها عرض كرده‌ام كه عمده‌ى قدرت ابرقدرتها، متكى به هيبتشان است؛ هيبت آنهاست كه مى‌تواند كار كند؛ ... امريكا احتياج دارد. امريكا آن قوت و قدرت ده سال- پانزده سال‌


صفحه 39

قبل را هم ندارد. روزى بود كه حرف دولت امريكا در اروپا و جاهاى ديگر، با احترام تلقى مى‌شد و با او با احترام رفتار مى‌شد؛ امروز آن طور هم نيست. امروز امريكاييها از لحاظ ديپلماسى و سياست خارجى، در موضع ضعفند، در موضع قدرت نيستند. مى‌خواهند در حال ضعفشان، همان هيبت ابرقدرتى را عليه ما و در مقابل ملت ايران به كار ببرند! «1» خيلى از نظامها، ظاهر مستحكم و باطن پوكى دارند، به تشر و قدرت ظاهرى و قبض و بسط حكومتى وابسته‌اند و مردم به عنوان مبناى حقيقى قدرت، در آن نظامها مطلقاً حذف شده‌اند و حضورى ندارند. آن نظامها، هر چند ظاهر با ثباتى هم داشته باشند؛ اما باطن پوكى دارند. غالب نظامهاى مرتجع ووابسته به قدرتهاى جهانى- مخصوصاً امريكا- از اين قبيلند. «2» آن كسانى كه فكر مى‌كنند ما بايد با رأس استكبار- يعنى امريكا- مذاكره كنيم، يا دچار ساده‌لوحى هستند، يا مرعوبند. من بارها اين نكته را عرض كرده‌ام كه استكبار، بيش از اين كه نان قدرت و توانايى خودش را بخورد، نان هيبت و تشر خودش را مى‌خورد. اصلًا استكبار، با تشر و ابهت و شكلك در آوردن و ترساندن اين و آن، زنده است. «3» اين قدرتى كه ابرقدرتها براى خودشان درست كرده بودند، معلوم شد كه افسانه است. البته ما مى‌دانستيم. اين حقيقت جارى بر زبان امام‌


صفحه 40

بزرگوارمان (رضوان اللَّه تعالى عليه) كه «امريكا هيچ غلطى نمى‌تواند بكند»، يك بار ديگر آشكار شد. «1» 8- گستردگى ابعاد دخالت در ايران‌ رژيم امريكا از اولين سالهايى كه در نيم قرن پيش در صحنه‌ى سياسى ايران قدم نهاد، به ايران و ايرانى جفا و خيانت كرد، از رژيم فاسد و ضد مردمى پهلوى حمايت كرد، دولتهاى وابسته و ضعيف و نوكرمآب را بر سر كار آورد، اراده‌ى خود را بر ملت ما تحميل و منافع ملى را غارت كرد، ثروت عظيمى از اين ملت را از طريق معاملات خسارت‌بار نفت و سلاح، ربود. نيروهاى مسلح ايران را در قبضه‌ى خود گرفت، دستگاه ضد امنيتى شاه و شكنجه‌گران آن را آموزش داد، موجب اختلاف ميان ملت ايران و بسيارى از ملتهاى مسلمان، از جمله اعراب شد. فساد و فحشا را در ايران ترويج كرد، با رژيم شاه در سركوب نهضت اسلامى در مقاطع گوناگون، همكارى و آن را راهنمايى كرد! و پس از آن كه عليرغم مجموعه‌ى آن جبهه‌ى ظلمت و كفر و طغيان، انقلاب اسلامى به پيروزى رسيد، از نخستين روزهاى تشكيل جمهورى اسلامى، انواع دشمنيها و كارشكنيها و تهاجمها و توطئه‌ها را بر ضد ايران و ملت انقلابى آن، به كار بست! از كمك فعال به رژيم عراق در جنگ هشت ساله، تا فعاليت براى محاصره‌ى اقتصادى كامل ايران، تا كمك به عناصر خائن و فرارى، تا


صفحه 41

تبليغات دائمى در همه‌ى دستگاههاى تبليغى مربوط به خود، تا آتش‌بيارى در اختلافات منطقه‌يى، و سعى وافر براى ايجاد اختلاف ميان ايران و همسايگانش تا تلاشهاى براندازى و تروريستى بوسيله‌ى مزدبگيران سازمان سيا، تا فعاليت شديد براى جلوگيرى از انعقاد قراردادهاى اقتصادى ميان ايران و كشورهاى گوناگون جهان، تا دهها حركت موذيانه و تهديدآميز ديگر در همه‌ى جبهه‌ها و همه‌ى زمينه‌هاى ممكن! اين فهرست كوتاهى از طومار بلند خصومتهاى رژيم امريكا با ايران و ايرانى است. و البته همه مى‌دانند و خود سردمداران رژيم امريكا بيش از همه به تلخى مى‌دانند كه رژيم امريكا در اغلب اين زمينه‌ها شكست خورده و ناكام مانده و در انزوا قرار گرفته است! «1» 9- فرهنگ آمريكايى‌ ممكن است شما سئوال كنيد كه چرا بايد از فرهنگ غرب و اروپا و امريكا گريخت و چرا بايد ذهن خود را به روى آن بست؟ اين سئوال بجايى است كه مردم بعد از انقلاب، تا حدودى پاسخ آن را دريافته‌اند؛ ليكن در اين مورد جمله‌ى كوتاهى را مطرح مى‌كنم: فرهنگ غرب، برنامه ريزى براى فساد انسان است، فرهنگ دشمنى و بغض با ارزشها و درخشندگيها و فضيلتهاى انسانى است، فرهنگى است كه همچون ابزار در اختيار خداوندان زور و زر و امپراطوران قدرت است. با اين فرهنگ،


صفحه 42

در صددند نسل بنى آدم را از همه‌ى فضايل انسانى تهى‌دست كنند. «1» 10- وارونه كردن حقايق‌ آنچه كه به نام دموكراسى در اصطلاحات جهانى تعريف مى‌شود و غرب خود را مفتخر به آن مى‌داند، در امريكا، انگليس و حتى فرانسه- كه خود را مهد دموكراسى مى‌داند- مطلقاً وجود ندارد؛ اما طبيعت و خصوصيت اخلاقى غربيها در اين است كه زشت‌ترين پديده‌ها را به صورتى بسته‌بندى شده و زيبا عرضه مى‌كنند كه امريكا نمونه‌ى روشن آن است. «2» 11- علل دشمنى آمريكا با نظام اسلامى‌ در نظام جمهورى اسلامى چيزهايى كه امريكا و هر مستكبر ديگرى را خشمگين مى‌سازد، اينها است: اول- جدا نبودن دين از سياست و پايه اسلامى جمهورى اسلامى؛ دوم- استقلال سياسى اين نظام؛ به معناى تسليم‌ناپذيرى‌اش در برابر زورگوييهاى معمول ابرقدرتها؛ سوم- اعلام راه حل مشخص جمهورى اسلامى درباره‌ى مسأله‌ى فلسطين كه عبارت است از: انحلال رژيم صهيونيستى و تشكيل دولت فلسطينى متشكل از خود فلسطينيان و همزيستى مسلمانان و مسيحيان و يهوديان در فلسطين؛ چهارم- حمايت معنوى و سياسى از همه‌ى نهضتهاى اسلامى و تقبيح‌


صفحه 43

فشار بر مسلمانان در هر جاى عالم؛ پنجم- دفاع از حيثيت اسلام و قرآن و پيامبر اعظم- صلى الله عليه و آله- و ديگر انبياى الهى و مقابله با توطئه‌ى رواج دادن اهانت به اين مقدسات نظير آنچه در باب نويسنده مهدورالدم آيات شيطانى- و همكارى سياسى و اقتصادى دولتها و كشورهاى اسلامى و حركت در جهت تثبيت اقتدار ملتهاى مسلمان در قالب «امت بزرگ اسلامى»؛ هفتم- رد و نفى فرهنگ تحميلى غرب كه دولتهاى غربى با تنگ‌نظرى و تعصب بر آنند كه همه‌ى ملتهاى عالم را به پذيرش آن وادار سازند، و اصرار بر احياى فرهنگ اسلامى در كشورهاى مسلمان؛ هشتم- مبارزه با فساد و بى‌بند و بارى جنسى كه بعضى از دولتهاى غربى، بخصوص امريكا و انگليس، اخيراً انحرافى‌ترين شكل آن را بى‌شرمانه رسميّت داده يا در راه آنند و از ده‌ها سال پيش براى ورود اشكال گوناگون اين فساد به كشورهاى اسلامى برنامه‌ريزى و تلاش مى‌كنند. اينها است آنچه موجب دشمنى كينه‌آلود امريكا و همپالكى‌هايش با جمهورى اسلامى است. «1» 1/ 11- مخالفت ايران با توسعه‌طلبى آمريكا كشورهاى استكبارى مى‌خواهند هميشه زور بگويند، بچاپند، ثروت و قدرت عالم در اختيار آنها باشد؛ ملتهايى هم باشند كه كار كنند، زحمت بكشند و منابعشان غارت برود. هر حركتى كه در مقابل آنها بايستد، با آن دشمن مى‌شوند؛ و اسلام در مقابل آنها مى‌ايستد. علت اين كه استكبار با ايران مخالف است، اين است. علت دشمنى عميق امريكا با انقلاب‌


صفحه 44

اسلامى و با اسلام، اين است. «1» امريكاييها توسعه طلبند و مى‌خواهند در همه‌ى جاى دنيا دستى داشته باشند و حضورى پيدا كنند و استثمار نمايند. منافع ملتها هر چه باشد، براى آنها مهم نيست! منافع آنها نبايد به خطر بيفتد؛ ولو با از بين رفتن منافع ملتهاى ديگر! وقتى اين گونه است، معلوم مى‌شود حركت اسلامى برايشان مضر است و در صدد بر مى‌آيند انتقام بگيرند. «2» 2/ 11- اسلام خواهى نظام و پشتيبانى از فلسطين‌ در سفرى كه من به پاكستان مى‌رفتم، امام امت (رضوان اللَّه عليه) فرمودند كه شما به علماى پاكستان بگوييد: فشارهاى وارده بر ما از سوى امريكا و ارتجاع و شرق و غرب، نه به خاطر ايرانى بودن ماست؛ بلكه به خاطر اسلام است. آن روزى كه دنيا احساس كند- العياذ باللَّه- ما نسبت به اسلام جدى نيستيم، آن روزى كه دنياى مستكبر احساس كند كه ما حاضريم روى اسلام معامله كنيم و بى تفاوت شده‌ايم، اين فشارها تمام خواهد شد. «3» استكبار جهانى، كه در رأس آن امريكا و در ذيلش همه‌ى دستگاههاى شيطانى مسلط عالم يا حتى دستگاههاى غير مسلط- كه براى منافع استكبار كار مى‌كنند- قرار دارد، هدفش از مواجهه‌ى با ايران اسلامى،