بارگزاری ...
جستجو کنید
برای شروع جستجو، متن خود را وارد کنید.
صفحه 40

بزرگوارمان (رضوان اللَّه تعالى عليه) كه «امريكا هيچ غلطى نمى‌تواند بكند»، يك بار ديگر آشكار شد. «1» 8- گستردگى ابعاد دخالت در ايران‌ رژيم امريكا از اولين سالهايى كه در نيم قرن پيش در صحنه‌ى سياسى ايران قدم نهاد، به ايران و ايرانى جفا و خيانت كرد، از رژيم فاسد و ضد مردمى پهلوى حمايت كرد، دولتهاى وابسته و ضعيف و نوكرمآب را بر سر كار آورد، اراده‌ى خود را بر ملت ما تحميل و منافع ملى را غارت كرد، ثروت عظيمى از اين ملت را از طريق معاملات خسارت‌بار نفت و سلاح، ربود. نيروهاى مسلح ايران را در قبضه‌ى خود گرفت، دستگاه ضد امنيتى شاه و شكنجه‌گران آن را آموزش داد، موجب اختلاف ميان ملت ايران و بسيارى از ملتهاى مسلمان، از جمله اعراب شد. فساد و فحشا را در ايران ترويج كرد، با رژيم شاه در سركوب نهضت اسلامى در مقاطع گوناگون، همكارى و آن را راهنمايى كرد! و پس از آن كه عليرغم مجموعه‌ى آن جبهه‌ى ظلمت و كفر و طغيان، انقلاب اسلامى به پيروزى رسيد، از نخستين روزهاى تشكيل جمهورى اسلامى، انواع دشمنيها و كارشكنيها و تهاجمها و توطئه‌ها را بر ضد ايران و ملت انقلابى آن، به كار بست! از كمك فعال به رژيم عراق در جنگ هشت ساله، تا فعاليت براى محاصره‌ى اقتصادى كامل ايران، تا كمك به عناصر خائن و فرارى، تا


صفحه 41

تبليغات دائمى در همه‌ى دستگاههاى تبليغى مربوط به خود، تا آتش‌بيارى در اختلافات منطقه‌يى، و سعى وافر براى ايجاد اختلاف ميان ايران و همسايگانش تا تلاشهاى براندازى و تروريستى بوسيله‌ى مزدبگيران سازمان سيا، تا فعاليت شديد براى جلوگيرى از انعقاد قراردادهاى اقتصادى ميان ايران و كشورهاى گوناگون جهان، تا دهها حركت موذيانه و تهديدآميز ديگر در همه‌ى جبهه‌ها و همه‌ى زمينه‌هاى ممكن! اين فهرست كوتاهى از طومار بلند خصومتهاى رژيم امريكا با ايران و ايرانى است. و البته همه مى‌دانند و خود سردمداران رژيم امريكا بيش از همه به تلخى مى‌دانند كه رژيم امريكا در اغلب اين زمينه‌ها شكست خورده و ناكام مانده و در انزوا قرار گرفته است! «1» 9- فرهنگ آمريكايى‌ ممكن است شما سئوال كنيد كه چرا بايد از فرهنگ غرب و اروپا و امريكا گريخت و چرا بايد ذهن خود را به روى آن بست؟ اين سئوال بجايى است كه مردم بعد از انقلاب، تا حدودى پاسخ آن را دريافته‌اند؛ ليكن در اين مورد جمله‌ى كوتاهى را مطرح مى‌كنم: فرهنگ غرب، برنامه ريزى براى فساد انسان است، فرهنگ دشمنى و بغض با ارزشها و درخشندگيها و فضيلتهاى انسانى است، فرهنگى است كه همچون ابزار در اختيار خداوندان زور و زر و امپراطوران قدرت است. با اين فرهنگ،


صفحه 42

در صددند نسل بنى آدم را از همه‌ى فضايل انسانى تهى‌دست كنند. «1» 10- وارونه كردن حقايق‌ آنچه كه به نام دموكراسى در اصطلاحات جهانى تعريف مى‌شود و غرب خود را مفتخر به آن مى‌داند، در امريكا، انگليس و حتى فرانسه- كه خود را مهد دموكراسى مى‌داند- مطلقاً وجود ندارد؛ اما طبيعت و خصوصيت اخلاقى غربيها در اين است كه زشت‌ترين پديده‌ها را به صورتى بسته‌بندى شده و زيبا عرضه مى‌كنند كه امريكا نمونه‌ى روشن آن است. «2» 11- علل دشمنى آمريكا با نظام اسلامى‌ در نظام جمهورى اسلامى چيزهايى كه امريكا و هر مستكبر ديگرى را خشمگين مى‌سازد، اينها است: اول- جدا نبودن دين از سياست و پايه اسلامى جمهورى اسلامى؛ دوم- استقلال سياسى اين نظام؛ به معناى تسليم‌ناپذيرى‌اش در برابر زورگوييهاى معمول ابرقدرتها؛ سوم- اعلام راه حل مشخص جمهورى اسلامى درباره‌ى مسأله‌ى فلسطين كه عبارت است از: انحلال رژيم صهيونيستى و تشكيل دولت فلسطينى متشكل از خود فلسطينيان و همزيستى مسلمانان و مسيحيان و يهوديان در فلسطين؛ چهارم- حمايت معنوى و سياسى از همه‌ى نهضتهاى اسلامى و تقبيح‌


صفحه 43

فشار بر مسلمانان در هر جاى عالم؛ پنجم- دفاع از حيثيت اسلام و قرآن و پيامبر اعظم- صلى الله عليه و آله- و ديگر انبياى الهى و مقابله با توطئه‌ى رواج دادن اهانت به اين مقدسات نظير آنچه در باب نويسنده مهدورالدم آيات شيطانى- و همكارى سياسى و اقتصادى دولتها و كشورهاى اسلامى و حركت در جهت تثبيت اقتدار ملتهاى مسلمان در قالب «امت بزرگ اسلامى»؛ هفتم- رد و نفى فرهنگ تحميلى غرب كه دولتهاى غربى با تنگ‌نظرى و تعصب بر آنند كه همه‌ى ملتهاى عالم را به پذيرش آن وادار سازند، و اصرار بر احياى فرهنگ اسلامى در كشورهاى مسلمان؛ هشتم- مبارزه با فساد و بى‌بند و بارى جنسى كه بعضى از دولتهاى غربى، بخصوص امريكا و انگليس، اخيراً انحرافى‌ترين شكل آن را بى‌شرمانه رسميّت داده يا در راه آنند و از ده‌ها سال پيش براى ورود اشكال گوناگون اين فساد به كشورهاى اسلامى برنامه‌ريزى و تلاش مى‌كنند. اينها است آنچه موجب دشمنى كينه‌آلود امريكا و همپالكى‌هايش با جمهورى اسلامى است. «1» 1/ 11- مخالفت ايران با توسعه‌طلبى آمريكا كشورهاى استكبارى مى‌خواهند هميشه زور بگويند، بچاپند، ثروت و قدرت عالم در اختيار آنها باشد؛ ملتهايى هم باشند كه كار كنند، زحمت بكشند و منابعشان غارت برود. هر حركتى كه در مقابل آنها بايستد، با آن دشمن مى‌شوند؛ و اسلام در مقابل آنها مى‌ايستد. علت اين كه استكبار با ايران مخالف است، اين است. علت دشمنى عميق امريكا با انقلاب‌


صفحه 44

اسلامى و با اسلام، اين است. «1» امريكاييها توسعه طلبند و مى‌خواهند در همه‌ى جاى دنيا دستى داشته باشند و حضورى پيدا كنند و استثمار نمايند. منافع ملتها هر چه باشد، براى آنها مهم نيست! منافع آنها نبايد به خطر بيفتد؛ ولو با از بين رفتن منافع ملتهاى ديگر! وقتى اين گونه است، معلوم مى‌شود حركت اسلامى برايشان مضر است و در صدد بر مى‌آيند انتقام بگيرند. «2» 2/ 11- اسلام خواهى نظام و پشتيبانى از فلسطين‌ در سفرى كه من به پاكستان مى‌رفتم، امام امت (رضوان اللَّه عليه) فرمودند كه شما به علماى پاكستان بگوييد: فشارهاى وارده بر ما از سوى امريكا و ارتجاع و شرق و غرب، نه به خاطر ايرانى بودن ماست؛ بلكه به خاطر اسلام است. آن روزى كه دنيا احساس كند- العياذ باللَّه- ما نسبت به اسلام جدى نيستيم، آن روزى كه دنياى مستكبر احساس كند كه ما حاضريم روى اسلام معامله كنيم و بى تفاوت شده‌ايم، اين فشارها تمام خواهد شد. «3» استكبار جهانى، كه در رأس آن امريكا و در ذيلش همه‌ى دستگاههاى شيطانى مسلط عالم يا حتى دستگاههاى غير مسلط- كه براى منافع استكبار كار مى‌كنند- قرار دارد، هدفش از مواجهه‌ى با ايران اسلامى،


صفحه 45

فقط اسلام است و بس. هيچ مسأله‌ى ديگرى در ميان نيست. «1» عمده‌ى دشمنى امريكا با ايران اسلامى، به خاطر دو چيز است: يكى تمسك به اسلام، ديگر موضعگيرى قاطع در مقابل قضيه‌ى فلسطين. اين را هم شما بدانيد. همه در دنيا بدانند، علت اينكه امريكا در مقابل ايران اسلامى، اينطور گستاخ، جرى، خشمگين و عنود قرار مى‌گيرد، اين دو مسأله است: اسلام و موضع در مقابل قضيه‌ى فلسطين؛ موضع صريح و قاطع، كه از روز اول انقلاب تا امروز، تغيير نكرده است و روز به روز روشنتر و واضحتر شده است. تمام فشارها بر ايران اسلامى، براى اين دو چيز است: دست برداشتن از اسلام و انصراف از حاكميت احكام مقدس اسلامى، و تغيير موضع در مقابل قضيه‌ى فلسطين و تا اين مواضع ما هست، امريكا دلش با ما صاف نخواهد شد. «2» امريكا با ملت ايران با اهداف اين ملت، با همه‌ى وجود دشمن است؛ ما اين را مى‌دانيم. اين ملت، حركت قاطع خود را در درباره‌ى فلسطين زده؛ لذا امريكا از او داغدار است. اين ملت، حرف خود را در باب سلطه‌ى ظالمانه‌ى امريكا زده و ايستاده است؛ لذا امريكا و استكبار جهانى، از اين موضع به شدت ناراحتند. اين ملت، تمسك و اعتصام نهايى و قوى خودش را به اسلام و قرآن ثابت كرده است. امريكا و همه‌ى‌


صفحه 46

دشمنان اسلام، از اين رويكرد به شدت زخم خورده‌اند؛ لذاست كه عليه ما تبليغات و تلاش مى‌كنند. «1» 3/ 11- مخالفت نظام اسلامى با اسرائيل‌ خيلى‌ها در سطح دنيا (كسانى كه با ما در ارتباط تجارى يا سياسى هستند) محرمانه به مأموران و كسان ما مى‌گويند: علت دشمنى امريكا با شما عبارت از همين مسأله‌ى خاورميانه و قضيه‌ى اسرائيل است.
مى‌گويند: چرا شما مخالفت مى‌كنيد كه اين قضيه‌ى حقوق بشر و محاكمات آنچنانى و حقوق زن و از اين حرفهايى كه عليه جمهورى اسلامى در رسانه‌هاى امريكايى و صهيونيستى گفته مى‌شود، همه‌اش حرف است. ما خودمان مى‌دانستيم كه اين حرف است؛ اما حالا همه اين را اقرار مى‌كنند. «2» آنها اعتراف مى‌كنند و به ما مى‌گويند كه فشارهاى امريكا و محاصره‌ى اقتصادى و تبليغات خصمانه و رذالت‌آميز عناصرى از دستگاه قانونگذارى و اجرايى امريكا عليه جمهورى اسلامى همه و همه به قضيه‌ى اسرائيل مربوط است. «3» 4/ 11- طرح بيدارى اسلامى‌ علت اينكه استكبار و در رأس قدرتهاى استكبارى، رژيم ايلات متحده‌ى امريكا با انقلاب اسلامى و با جمهورى اسلامى مخالف است،


صفحه 47

اين است كه جمورى اسلامى و انقلاب اسلامى، يك بيدارى جهانى را طراحى و زمينه‌سازى كردند. «1» 12- مبارزه با آمريكا بعضى خيال مى‌كنند كه اگر ملت ايران مى‌گويد: مبارزه با امريكا يا «مرگ بر امريكا» يا عدم رابطه با امريكا و از اين قبيل حرفها، اين يك مسأله‌ى شعارى و احساسى محض است. نه، اين اشتباه است! اين يك مسأله‌ى متكى بر پايه‌اى منطقى و كاملًا خردمندانه و درست منطبق بر مصالح ملى اين كشور است. «2» 13- واژه نامه دولتمردان آمريكا 1/ 13- آزادى‌ در يك جامعه‌ى آزاد- حالا آزاد به همان سبك امريكايى- اگر عدالت هم نباشد- كه در آنجاها نيست و همان آزادى هم به نفع يك طبقه و عليه يك طبقه خواهد بود. چند نفر يك سياه پوست معلول را از روى ويلچر بر مى‌دارند، و به اتومبيل خودشان مى‌بندند، به بيابانها مى‌برند و روى زمين مى‌كشند! بالاخره آزادى است ديگر! «3»