بارگزاری ...
جستجو کنید
برای شروع جستجو، متن خود را وارد کنید.
صفحه 54

3- خيانت دولت آمريكا به ملت آمريكا 1/ 3- فريب ملت آمريكا رئيس جمهور امريكا از حل مشكلات كشورش عاجز است و فشارى كه براى سازش اعراب و اسرائيل وارد مى‌شود، تلاشى براى قانع كردن مردم امريكاست. «1» 2/ 3- بى اعتنايى‌ رژيم امريكا كه ادعاى سرپرستى و صاحب اختيار بودن در دنيا را دارد، اصلًا ملتها و حتى ملت امريكا را به حساب نمى‌آورد و براى نفوس بشرى ارزشى قايل نيست. «2» در كشورهايى كه با دمكراسى غربى اداره مى‌شوند، از جمله در كشور امريكا نقش و حضور مردم در اداره و هدايت كشور به قدر ايران نيست. «3» 3/ 3- سانسور پيام امام قدس سره‌ يك وقت يكى از پيامهاى حضرت امام «ره» را فرستادند به امريكا كه در نشريات آنجا چاپ شود. مى‌گفتند مطبوعات آنها پرتيراژ است. پيام را فرستادند؛ ولى حتى يكى ازمطبوعات امريكا، همين مطبوعات آزاد، آن‌


صفحه 55

پيام را چاپ نكردند. «1» 4/ 3- سركوب‌ شورش اخير سياهان در امريكا نشان داد كه نظام امريكا، نه فقط نسبت به ملتهاى آسيا و آفريقا و امريكاى لاتين، كه نسبت به ملت خود نيز با بى‌عدالتى عمل مى‌كند و در اينجا نيز مانند آن جاها اعتراض را با خشونت و سركوب پاسخ مى‌دهد. «2» 5/ 3- تبعيض نژادى‌ امروز دنيا، دنياى ظلم و دروغ و فريب است. پرچم دفاع از حقوق بشر را كسانى به عهده گرفته‌اند كه بيشترين دشمنان حقوق بشرند. در رأس آنها هم دولت امريكاست. ببينيد در داخل كشورشان با سياهان چه مى‌كنند! اينكه ديگر خبر از گذشته نيست؛ خبر از پنجاه سال- صد سال پيش نيست كه بگويند: ما حالا اصلاح كرده‌ايم؛ متعلق به همين امروز است. در شهرهاى بزرگ كشور امريكاست. ببينيد هنوز مسأله‌ى تبعيض نژادى در آن كشورى كه مدعى آزادى و حقوق بشر است، حل نشده است. هنوز انسانى، به جرم سياه پوست بودن، پليسى او را تا حد كشتن كتك مى‌زند. «3» 6/ 3- مخالفت با اظهار عقيده‌ چندى پيش در امريكايى كه ادعا مى‌كنند عقيده اشكالى ندارد و همه‌


صفحه 56

آزادند، گروهى از مردم را كه عقيده‌ى انحرافى داشتند- كه البته براى ما دقيقاً هم روشن نيست- آتش زدند و نابود كردند «1» و در همان روز رئيس جمهور و مسؤولين عالى رتبه امريكايى، با وقاحت تمام، ايستادند تا تعقيب كنند كه براى همجنس‌بازان حقوق رسمى بشناسند و براى آنها حقوقى قايل شدند و ادعا مى‌كنند كه اين خواستى در جامعه است. اگر اين جور است، پس داشتن يك عقيده‌ى منحرف و غلط و باطل چه جرمى محسوب مى‌شود كه جمع شدند و اينها را نابود كردند و در آتش سوزاندند؟! «2» 7/ 3- حفظ منافع سرمايه داران‌ طبيعى است كه امريكا هم صددرصد در جهت منافع قدرتهاى استكبارى خود- نه منافع مردمش- منافع كمپانيها، منافع آن دستهاى پنهان و مرموزى كه نظام امريكايى را تشكيل و به آن خط مى‌دهند و آن را راه مى‌برند، كار مى‌كند؛ و الا ملت امريكا در حضور چند صد هزار سرباز امريكايى در بيابانهاى عربستان، چه منافعى دارد؟! «3» اين ديكتاتور بين‌المللى، جز به منافع ملت امريكا- و آن هم نه همه ملت امريكا، بلكه پشتيبانان رژيم امريكا؛ يعنى كارتلها، تراستها، سرمايه‌داران بزرگ، سازمانهاى مؤثر در دولت امريكا، به چيز ديگرى نمى‌انديشد. همه‌ى مسايل جهانى بر اساس مصالح شركتهاى عمده و


صفحه 57

سازمانهاى بزرگى كه در كشور امريكا در مسايل سياسى فعالند حل و فصل مى‌شود. «1» 8/ 3- راهيابى صهيونيستها در اركان حكومت‌ متأسفانه دولتمردان امريكا كاملًا تحت تأثير صهيونيستها هستند و اين مسأله بدون شك براى ملت امريكا زيانبار خواهد بود. «2» امروز متأسفانه كشور امريكا و دولت امريكا، كنگره امريكا در زمينه‌هاى گوناگون مالى، تبليغاتى، فرهنگى و غيره، اسير طلسم صهيونيسم هستند. «3» ايالات متحده‌ى امريكا- با آن عرض و طول و با آن پيشرفتهاى علمى و يك كشور و ملت بزرگ- بازيچه‌ى دست صهيونيستها شده است؛ مثل آن غولى كه افسارش دست يك سگ است و هر جا مى‌خواهد، او را مى‌برد. امروز دولت امريكا با آن حجم و ثروت و سابقه و اهميتى كه از لحاظ سياسى و اقتصادى و نظامى براى خودش در دنيا قايل شده است، بازيچه‌ى دست صهيونيستها و دولت اسرائيل شده است. وقتى رئيس جمهور امريكا عليه جمهورى اسلامى تصميمى اتخاذ مى‌كند، به مجمع صهيونيستهاى امريكا مى‌رود و در آن جا گزارشش را مى‌دهد و در دنيا پخش مى‌شود. اين براى ملت امريكا ننگ است. «4»


صفحه 58

4- تذكر به دولتمردان آمريكا آيا سردمداران امروز امريكا مى‌توانند ادعا كنند كه بيست سال ديگر، ملت امريكا مجبور نخواهد شد از ملتهاى پاناما و گرانادا و ايران و فلسطين و دهها ملتى كه زخم امريكا را خورده‌اند، عذرخواهى كند؟ آيا آن كسانى كه امروز سياست امريكا را در چنگ دارند و با تكيه به قدرت، احمقانه كار دزدان سرگردنه بگير و گردن كلفتهاى قديمى محله‌ها را انجام مى‌دهند- كه با نيش چاقو حرفشان را به كرسى مى‌نشاندند و هر كارى مى‌خواستند، انجام مى‌دادند- مطمئنند كه چند سال بعد، ملتشان بر خود آنها يا بر نام آنها يا بر گور آنها، لعنت نخواهد فرستاد و لگد نخواهد زد؟! «1»


صفحه 59

فصل سوم: آمريكا و رژيم پهلوى‌ 1- دخالتها و فعاليتهاى آمريكا 1/ 1- تحميل و تقويت رژيم پهلوى‌ كشور عزيز و ملت بزرگ و منطقه‌ى تاريخى ما، آزمايشگاه چه تجربه‌هاى بزرگى است. اتفاقاً اولين بارى هم كه امريكاييها، دخالت مستقيمى در اجراى يك كودتاى نظامى در يك كشور كردند، در 28 مرداد 1332 بود كه آن كودتاى ننگين را مستقيماً با پول و عوامل و نقشه و نيروهاى نظامى و شبه‌نظاميشان در تهران به راه انداختند. متأسفانه در آن روز، غفلتها موجب شد كه توطئه‌ى امريكاييها به نتيجه برسد. «1» عزيزان من! سياست دولت امريكا از سالهاى 1320 به بعد- تقريباً سالهاى بيست‌ويك و بيست‌ودو وارد كشور ما شد؛ بتدريج آمدند و نفوذ پيدا كردند و يواش يواش جاى انگليسها را گرفتند- در طول اين تقريباً بيست و هفت- هشت سالى كه امريكاييها در اين كشور حضور قدرتمندانه داشتند، همه‌ى اهانتها و بديها و ستمگريهايى كه يك دولت‌


صفحه 60

مستكبر با يك مظلوم مى‌تواند انجام بدهد، انجام دادند؛ منابع را بردند، رژيم مستبد پهلوى را تقويت كردند، به مسؤولان ما اهانت كردند، كاپيتولاسيون را آوردند، حكومتهاى ملى را سرنگون كردند، و خيلى جنايات كه واقعاً اگر كسى بخواهد جنايات امريكا را در طول مدت تقريباً بيست و هفت- هشت سال قبل از انقلاب بنويسد، يقيناً يك كتاب قطور خواهد شد. «1» 2/ 1- سلطه سياسى اقتصادى‌ امريكا از حضور در ايران، استفاده‌هاى سياسى و اقتصادى و نظامى مى‌برده‌است. او در مرزهاى ما حضور داشت تا رقيب جهانى خود را زير نظر داشته باشد. او از منابع ما براى فربه‌تر كردن امكانات مالى و كمپانيهاى عظيم خود استفاده مى‌كرد. او از دولت ايران به عنوان يك نوچه و آلت دست، در تمام قضاياى جهانى و دشمنى با اعراب در اوپك و ايجاد حلقه‌ى امنيتى دور اسرائيل، استفاده مى‌كرد. اين، معناى آلت دست است كه امريكا امروز ديگر در اختيار ندارد و به همين خاطر، زخم خورده است. «2» اين مجموعه حساس (ايران) كه از لحاظ جغرافيايى، طبيعى، تاريخى، فرهنگى، منابع طبيعى و ثروت، چيز برجسته‌اى بود، يكجا در دست امريكا بود. چند صدهزار امريكايى در اين كشور- عمدتاً در تهران- در حساسترين مراكز بودند، حقوقهاى كلان از كيسه‌ى اين ملت مى‌گرفتند،


صفحه 61

مى‌خوردند و ملت را تحقير مى‌كردند. «1» 3/ 1- حمايت از جنايات رژيم پهلوى‌ از سال 1341 يك مبارزه‌ى همه‌گير، به رهبرى علماى بزرگ و در رأس همه، امام بزرگوار (ره) شروع شد و تا سال 1357 هم ادامه داشت تا اينكه در اين سال به پيروزى رسيد. اين مبارزه‌ى شانزده ساله در واقع يك مبارزه‌ى ضد امريكايى بود. اگر چه مبارزه با رژيم شاه بود؛ اما رژيم شاه را اساساً امريكاييها در سال 1332 سر كار آورده بودند. آنها پشتيبانى‌اش مى‌كردند؛ آنها همه كاره‌ى اين كشور بودند؛ آنها او را قدرت بخشيده بودند؛ آنها پشتوانه بودند كه او بتواند مردم را آن جور قتل عام كند و شكنجه كند و افراد را در زندان، غريبانه، زير شكنجه بكشد و يا در خيابانها و ميدانها مثل 15 خرداد و 17 شهريور قتل عام كند يا در مدرسه فيضيه و دانشگاه به جان دانشجو و طلبه بيفتد. همه‌ى اين گناهان بزرگ را ملت ما از چشم امريكا مى‌ديد و معتقد بود دست او در كار است. «2» 4/ 1- عياشى و فساد ... ملت ايران تجربه‌ى رابطه‌ى دوستانه با امريكا را سالهاى متمادى- دههاسال- در اين كشور داشته است. اين كشور، مأمن صهيونيستها و سرمايه‌داران امريكايى شده بود كه به اينجا بيايند و خوش بگذرانند، نه اينكه علم بياورند، نه اينكه سطح دانشگاههاى كشور را ارتقاء بدهند، نه‌