اين صفحه در کتاب اصلي بدون متن است / هذه الصفحة فارغة في النسخة المطبوعة
فصل چهارم: آمريكا و سازمانهاى بين المللى 1- معيار حقوق بشر در آمريكا امريكاييهايى كه ادعاى طرفدارى از حقو آمريكا از ديدگاه رهبرى 84 7 - ترويج فساد اخلاقى ص : 83 ق بشر مىكنند و با رژيمهايى كه اولين پايههاى دمكراسى و آزادى و حقوق انسان در كشورشان وجود ندارد، صميميترين دوستيها را دارند و به آنها انتقاد نمىكنند؛ كشورهايى كه حتى پارلمان ندارند و در كشورشان از حضور سياسى مردم خبرى نيست و چنين پديدهيى از نظر سردمداران امريكا عيب محسوب نمىشود؛ با اسلام مخالف هستند و در حقيقت، آنچه كه آنها با او روبهرو مىباشند، اسلام است. «1» دفاع امثال امريكا از حقوق بشر، براى ملتها و مظلومان دنيا، هم خندهآور و هم گريهآور است. از طرفى، خندهآور و مضحكه است؛ چون خود نقض كنندگان درجهى اول حقوق بشر، سنگ حقوق بشر را به سينه مىزنند! چه كسانى داعيهى حقوق بشر دارند؟ كسانى كه همين امروز از پنجههايشان، خون مردم فلسطين مىچكد. حالا هر چه در سالهاى
گذشته، در شرق و غرب عالم- در آفريقا و آسيا و در جاهاى گوناگون- ملتها را نابود كردند و كشتند و بشر و حقوق بشر را به مسخره گرفتند، به جاى خود محفوظ. همين امروز رژيم صهيونيستى، به پشتيبانى امريكا و همپيمانانش، ملت فلسطين را با بدترين و فجيعترين وضعى، زير فشار و شكنجه قرار داده و خون مردم و شهداى فلسطين، به گردن اوست. چنين انسانهايى، دم از حقوق بشر مىزنند! اين، مضحكه و تمسخر نيست؟! از طرف ديگر، گريهآور هم است. براى بشريت، مصيبتى از اين بالاتر نيست كه مفاهيم و ارزشهاى انسانى، اين طور در دست و پاى اين سياستبازان خبيث بيفتد. «1» 2- ابزار زورگويى عنوان حقوق بشر، حربهاى است كه امريكا با آن به جنگ هر دولتى كه مخالف او باشد، مىرود و آن را تحت فشار قرار مىدهد. امروز در كشورهاى تحت سلطهى رژيم امريكا چيزى به نام حقوق بشر وجود ندارد. «2» امريكا سالهاست كه وقتى بخواهد عليه هر دولتى خصومتى بكند، يكى از خصومتهايش همين است؛ يعنى عليه او شعار مىدهد كه اين ضد حقوق بشر و ضد دمكراسى است. «3»
3- بازيچه سياسى جهان اسلام در همين هفتههاى اخير شاهد آن بود كه دولت ايالات متحده دو بار پياپى رأى شوراى امنيت سازمان ملل را بر محكوميت رژيم صهيونيستى، براى ويرانسازى خانههاى مسلمانان بخش شرقى بيتالمقدس، وتو كرد، و اين همان امريكاست كه بخش عظيمى از ثروت و قدرت خود را از موجودى كشورهاى عربى مسلمان كسب مىكند و دولتهاى بسيارى از اين كشورها صريحاً دوستى و احترام و ثروت خود را، بلكه بخشهايى از خاك خود را تقديم آن كردهاند. چرا امريكا در مقابل اين دوستيهاى قولى و عملى- حتى يك بار هم- حاضر نيست در مسألهى فلسطين ميل و خواست آنان را رعايت كند؟ «1» حكومت صهيونيستى، با بولدوزر خانههاى مردم را در بيتالمقدس ويران مىكند و زن و مرد و بچهى كوچك و نوعروس و خانوادهى تازه ازدواج كرده و خانوادههايى را كه چند قرن در اين سرزمين زندگى كردهاند، آواره مىكند تا شهرك يهودىنشين بسازد. دنيا در مقابل اين فاجعه- به هر حال- فريادى بلند مىكند، اعتراضهايى مىكند؛ اما تا مىخواهند در شوراى امنيت عليه اين حادثهى ظالمانهى واضح- كه هيچ انسان با انصافى نمىتواند بگويد چقدر اين ظلم بزرگ است- قطعنامهاى بگذرانند، رژيم ايالات متحدهى امريكا اين قطعنامه را وتو مىكند.
قطعنامهاى كه يقيناً يكى از معدود قطعنامههاى عادلانهى شوراى امنيت
است، به وسيلهى امريكاى ظالم زورگوى هيچ چيز نفهم قلدر، وتو مىشود و رد مىگردد! وضعيت سياست بينالمللى اين است. «1» آيا سرنگون كردن هواپيماى مسافرى ايران به وسيلهى امريكا بر فراز خليج فارس يا بىعدالتى نسبت به سياهان در امريكا يا حمايت از كودتاگران در الجزاير يا حمايت از رژيم فاسد مصر يا زنده سوزانيدن دستهجمعى عدهاى در امريكا و امثال آن، شكستن حريم انسانيت و نقض حقوق آن نيست؟ ... تهمتزنندگان و از جمله سردمداران كنونى امريكا كه اخيراً بر سر اين حربهى تبليغاتى زنگزده و قديمى (حقوق بشر) جنجال تازهاى به راه انداختهاند، بخوبى مىدانند كه سخن به گزاف مىرانند. آنچه آنان از جمهورى اسلامى نمىپسندند، اينها نيست؛ چيزهاى ديگرى است كه مصلحت سياسى به آنان اجازه نمىدهد آن را صريحاً اعلام كنند. «2» 4- خدمت به ابرقدرتها سازمان ملل و كميتهى حقوق بشر و سازمانهاى مختلف گوشه و كنار عالم منتظرند ببينند امريكا با چه كسى بد است، تا به بهانهى حقوق بشر، روى او فشار بياورند! «3» سازمانهاى حقوق بشر، سازمان ملل و سازمانهاى كوچك و بزرگى كه
به اسم گوناگون در دنيا هستند و كمين گرفتهاند تا يك دولتى كه با آمريكا ميانهاى ندارد، يك گوشه دنيا اندك چيزى در او پيدا شود، فوراً بوقهايشان را بلند كنند كه آقا نقض حقوق بشر شده است. «1» ديدهايد سازمان ايكائو در قضيهى هواپيماى مسافرى ما كه امريكا آن را ساقط كرد، چه كرد؟ خود امريكاييها اخيراً گفتند كه گزارش ايكائو در مورد سقوط هواپيماى مسافرى ما را ارتش امريكا تهيه كرد. ايكائو ظاهراً يك سازمان بىطرف بينالمللى است. اگر آن روز ما مىگفتيم اين گزارش ايكائو مغرضانه تنظيم شده، عدهاى مىگفتند خيلى بدبين هستيد و شورش را درآوردهايد؛ ايكائو يك سازمان بىطرف است و كارى به امريكا و شما ندارد. حالا مىبينيد كه سه- چهار سال از آن حادثه گذشته است و خود امريكاييها اعتراف كردند كه گزارش سازمان ايكائو را ارتشيهاى امريكا تنظيم كردهاند. گزارش ايكائو اين بود كه امريكا در انداختن هواپيماى ايرباس ايرانى مقصر نيست. «2» سازمان ملل محلى است كه در آن بايد از حقوق ملتها دفاع شود؛ اما رئيس جمهور امريكا همانند يك جبار و زورگو از تريبونهاى سازمان ملل عليه ملت مظلوم فلسطين و در دفاع از رژيم دژخيم و نژادپرست صهيونيستى سخنرانى كرده است. امروز حيلهگرى آنها همين ايجاد كنفرانس است براى شناسايى اسرائيل؛ همين كنفرانس ژنو و مجامع جهانى كه امريكا كارگردانى مىكند. «3»
شوراى امنيت به وظيفهى خود در اين قضيه (فاجعهى الخليل) به هيچ وجه عمل نكرده است. علت را در چه مىبينيم؟ در نفوذ قدرتهاى بزرگ- و در رأس آنها امريكا- بر شوراى امنيت و بر شخص دبير كل. «1» حادثهى ديگرى كه اوج رذالت و دنائت دشمن را نشان داد، سرنگون شدن هواپيماى ايرانى به وسيلهى مزدوران امريكايى بود. با آن كه امريكاييها مىدانستند هواپيماى ما مسافربرى و بىدفاع و غيرنظامى است؛ ولى با كمال وقاحت آن را سرنگون كردند و قعر آبهاى دريا فرستادند. دنيا با اين جنايت چگونه برخورد كرد؟ وسعت دامنهى دشمنى با اسلام را، اين جا مىشود فهميد. عظمت دشمنى آنها، نشان دهندهى عظمت پيام ماست. «2» 5- مخالفت با اسلام بدانيد كه اگر خداى متعال- العياذ باللَّه و نستجير باللَّه- به جلاد پهلوى- محمد رضاى بدبخت ذليل- مهلت مىداد كه صد مرتبهى ديگر مثل 17 شهريور و مثل 15 خرداد را راه بيندازد و هزاران هزار از اين مردم را بكشد، از اين امريكا و از اين سازمانهاى دروغين حقوق بشر، يك كلمه حرف جدى عليه او صادر نمىشد؛ هيچ كارى نمىكردند! اينها با كشتار انسانهايى كه در راه اهداف دينى قيام و حركت كردهاند، مخالفتى ندارند؛ مشوق اينگونه كشتارها نيز هستند! اين، به خاطر چيست؟ به خاطر عمق
دشمنى آنها با دين و بخصوص با اسلام است. چرا؟ چون اسلام در خدمت تودههاى مظلوم است؛ چون اسلام با قلدرى مخالف است؛ چون اسلام با سلطهى امريكا و امثال امريكا مخالف است؛ چون اسلام طرفدار استقلال ملتهاى مظلوم است. «1» 6- نقض قوانين بين المللى (بشرى)
دولت امريكا با تمام ادعاهاى بزرگ خود و تظاهر به رعايت قوانين بينالمللى، جلو چشم همهى خلايق دنيا و در ديد رادارها و دوربينها، از داخل ناو خود، هواپيماى مسافربرى ما را ساقط مىكند؛ فقط به اين خاطر كه هواپيما متعلق به ايران اسلامى است! «2» من هميشه به كسانى كه احساس ضعف مىكردند، مىگفتم: چرا شما فريب تبليغات را مىخوريد؟ چرا بايد خيال كنيد كه وقتى امريكا از حقوق بشر مىگويد، واقعاً نگران ضايع شدن حقوق بشر است؟ آنها براى بشر دل نمىسوزانند. آنها خودشان بزرگترين نقضكنندهى حقوق بشرند. آنها كسانى هستند كه در روز روشن هشتاد نفر آدم را در يكى از شهرهاى امريكا، زنده زنده، در يك خانه مىسوزانند و خم به ابروشان نيامد. آنها به بشر و حقوق بشر چكار دارند؟ حقوق بشر را چه مىشناسند؟ «3» شما معتقد به حقوق بشر نيستيد؛ شما معتقد به حقوق كمپانيها و سرمايهداران بزرگ امريكايى هستيد؛ شما معتقد به منافع نامشروع رژيم