بارگزاری ...
جستجو کنید
برای شروع جستجو، متن خود را وارد کنید.
صفحه 89

4/ 3- طرح صلح خاورميانه‌ امريكاييها آستينها را بالا زده‌اند و به خيال خودشان براى اينكه قضيه‌ى فلسطين را بكلى به فراموشى دچار كنند و به كل، اسم فلسطين را از يادهاى مردم دنيا ببرند، فرمول صلح و مذاكرات صلح و ميز مذاكرات درست كردند. «1» 5/ 3- برترى اسرائيل‌ امريكاييها با فشار بر دسته‌اى از كشورها مى‌كوشند آنها را مجبور كنند كه يك ظلم، غصب و جنايت بزرگ؛ يعنى غصب فلسطين را ناديده بگيرند. «2» در فلسطين اشغالى عمده‌ترين عامل خيره‌سرى و گستاخى صهيونيستها و مهمترين عامل به سازش كشانيدن بيشتر دولتهاى عرب در برابر زياده طلبى اسرائيل، امريكا است. بدون پشتيبانى امريكا، دولتهاى مرتجع منطقه- كه به سرسپردگى در برابر امريكا شناخته شده‌اند- تبديل به مدافع دولت غاصب و مدعى فلسطينيان ضد سازش نمى‌شدند و آنهايى كه بايد طبق وظيفه‌ى اسلامى خود با اسرائيل مقابله كنند، لباس مقابله با مخالفان اسرائيل را نمى‌پوشيدند و بدون حمايت بى‌قيد و شرط امريكا، دولت غاصب نمى‌توانست فاجعه‌ى عظيمى مانند كشتار حرم شريف ابراهيمى (ع) را پديد آورده و آن چنان بى‌دغدغه خود را از عواقب آن بر كنار دارد. «3»


صفحه 90

6/ 3- ثبت اسرائيل‌ امريكا در صدد است با تثبيت رژيم اشغالگر همه سررشته‌هاى زندگى در اين منطقه‌ى حساس را به دست گيرد و خود را از نگرانى خيزش اسلامى در خاورميانه و آفريقا نجات دهد. «1» از قرائن چنين استنباط مى‌شود كه سياست آينده امريكا بر تحريك دولتهاى عرب منطقه به تعارض تبليغاتى و لفظى و مبارزه با جمهورى اسلامى ايران تمركز يافته است. امريكا در صدد است تا با دولتهاى عرب منطقه تفهيم كند كه براى برخوردار شدن از حمايتها و كمكهاى تسليحاتى او بايد جبهه‌ى خود را به سوى ايران متمايل كنند و ديگر با اسرائيل كارى نداشته باشند. «2» امريكا در بحبوحه‌ى آنچه پيروزيهاى پس از پايان «جنگ سرد» ناميده مى‌شود و به بركت سكوت رعب آميزى كه بر برخى از كشورهاى اين منطقه حاكم گشته و با تكيه بر حضور نظامى غاصبانه در خليج فارس، در صدد است مشكل خود و مشكل‌صهيونيستهاى غاصب را حل كند، اسرائيل از سوى اعراب به رسميت شناخته شود و داعيه «فلسطين» براى هميشه پايان يابد. خلاصى اسرائيل از دغدغه‌ى معارضات دولتهاى عربى آن دست‌آموز امريكا را اولًا وظيفه‌ى اصلى‌اش؛ يعنى مبارزه با حركتهاى اسلامى در اين منطقه- كه بزرگترين خطر جدى براى امريكاست- آماده مى‌سازد؛ ثانياً نفوذ امريكا را بر كشورهاى اين منطقه‌ى حياتى قطعى كرده‌


صفحه 91

منطقه را به صورت خانه‌ى امن امريكاييان در مى‌آورد و شيطان بزرگ صاحب اختيار بى درد سر خاورميانه مى‌شود. «1» 7/ 3- تهديد كشورها جهت رابطه با اسرائيل‌ ... امريكاييها با انواع اهرمهايى كه در اختيار دارند و با حربه‌هاى سياسى؛ مثل حقوق بشر و حربه‌هاى اقتصادى؛ مثل دخالت در مجامع جهانى و بنيانهاى اقتصادى بين‌المللى به يكايك كشورهاى اطراف منطقه‌ى فلسطين و حتى كشورهاى دوردست آن قدر فشار مى‌آورند كه دولتهاى ضعيفى كه با اسرائيل رابطه ندارند، مجبور بشوند با اين رژيم غاصب رابطه برقرار كنند. «2» 8/ 3- حمايت از جنايتهاى اسرائيل در لبنان و فلسطين‌ فلسطينيان مسلمان از سوى صهيونيستهاى غاصب، به وحشيانه‌ترين وجهى، سركوب و شكنجه مى‌شوند؛ آنگاه امريكا آن آدم‌كشان دد صفت و شكنجه‌گر را كمك و آن مظلومان مسلمان يا مدافعان لبنانى آنان را به تروريسم متهم مى‌كند. «3» امروز با حمايت امريكا لبنان را مورد تجاوز قرار داده است، هر زمان لازم بداند به اردن و سوريه نيز تجاوز خواهد كرد. رژيم صهيونيستى‌


صفحه 92

رژيمى گستاخ و وحشى و بى‌اعتنا به قوانين انسانى و مقرّرات بين‌المللى است كه با برخوردارى از حمايت امريكا به هر جنايتى دست مى‌زند. «1» رژيم صهيونيستى، تحت حمايت امريكا، مردم بى‌دفاع فلسطين و لبنان را هدف تهاجم وحشيانه خود قرار داده است و لذا ما بدون هيچ ترديدى ادعاى امريكا را در طرفدارى از حقوق بشر، حركتى وقيحانه و شرم‌آور مى‌دانيم. «2» اسرائيل كه جنوب لبنان را بمباران مى‌كند و مركز تجمع كودكان را ويران مى‌سازد و جنايت‌بارترين حركت را از خود نشان مى‌دهد؛ با پشتيبانى كدام كشور، اين فجايع را مرتكب مى‌شود؟! قطعاً اگر پشتيبانى امريكا از اسرائيل نبود، اين كشور امكان ادامه‌ى حيات نداشت. در حقيقت امريكاست كه دارد جنوب لبنان را بمباران مى‌كند. «3» (در فاجعه‌ى الخليل) به نظر ما دولت غاصب- كه مستقيماً مسؤول است- حاميان دولت غاصب هم در اين قضيه مسؤولند كه در رأس آنها امريكاست كه در طول اين سالهاى متمادى هميشه از صهيونيستها در همه جا دفاع كرد. هر جايى مشكلى براى آنها پيدا شد، فوراً امريكا سينه‌اش را سپر كرد. اين يهوديهاى امريكايى، سرمايه‌دارهاى بزرگ، هر كار خواستند، به وسيله‌ى قدرت امريكا و پول امريكا و نفوذ سياسى امريكا در دنيا براى اين غده سرطانى- كه در دل ملتهاى اسلامى به وجود آمده‌


صفحه 93

است- انجام دادند. «1» 9/ 3- پشتيبانى از اسرائيل‌ امروز شيطان بزرگ، سررشته‌ى اين سگ دست‌آموز را در دست دارد. پس، تعجبى نيست كه نقض مكرر قوانين بين‌المللى، نقض مداوم حقوق بشر- آن هم به فجيعترين شكل- تجاوز مكرر به كشورهاى همسايه، عمليات تروريستى و آدم‌ربايى به گونه‌ى آشكار تهيه‌ى روزافزون سلاحهاى اتمى و امثال آنها- كه هر يك در هر يك از كشورهاى جهان كه با امريكا و ديگر دولتهاى بزرگ رابطه‌ى ارباب رعيتى نداشته باشد، حادثه‌يى عظيم تلقى مى‌شود- از صهيونيستها قابل قبول باشد و هيچ اعتراض جدى را از سوى شبكه‌ى استكبارى جهان، مخصوصاً شيطان بزرگ بر نينگيزد. ... اكنون اوضاع آشفته‌ى جهان اسلام و وابستگى روز افزون كشورهاى منطقه به قدرت بى‌مهار امريكا، زمينه‌ى مساعدى براى تهاجم كينه‌ورزانه‌ى دولت غاصب فراهم ساخته، كه با پشتگرمى به حمايت شيطان بزرگ- كه حقاً خطرناكترين دشمن اسلام و مسلمين است- آشكارا مقاصدى را كه هرگز هم تلاش زيادى براى پنهان ساختن آن نمى‌كرده است، دنبال كند. «2» 10/ 3- حذف آرمان فلسطين‌ دستگاههاى امريكا و رئيس جمهور امريكا تلاش خودشان را بر روى‌


صفحه 94

اين گذاشته‌اند كه مسأله‌ى فلسطين را از صورت مسائل دنياى اسلام و خاورميانه به كلى حذف كنند و اصلًا مسأله‌يى به نام فلسطينى، آرمان فلسطينى و نهضت فلسطينى، ديگر باقى نماند؛ اين يكى از اهداف بسيار مهم آنهاست. «1» امريكا همين كه توانست در اين منطقه با تانك و توپ و ناو جنگى و بمباران و اين گونه وسايل، يك قدرت عربده جويانه براى خود دست و پا كند، فوراً سراغ قضيه‌ى اصلى منطقه- يعنى قضيه‌ى فلسطين- رفت و به طمع افتاد و چنين تصور كرد كه چون دولتهاى ضعيف‌النفس منطقه، خودشان را مديون و زير بار منت او مى‌دانند- زيرا خطر رژيم عراق را از آنها دفع كرده است- وقت آن است كه در اين ميان استفاده كند و آرزوى هميشگى استكبار در اين سالهاى اخير را تحقق ببخشد. آن آرزو چيست؟
آن آرزو اين است كه آرمان فلسطين را پيش پاى صهيونيستهاى غدار قربانى كند و سر بِبُرد. اين كار را مى‌خواهد بكند و دارد مى‌كند. «2» 11/ 3- اتحاد با اسرائيل‌ در گذشته هم با اسلام خيلى دشمنى و ستيزه شده است؛ اما امروزه بيش از هميشه اين دشمنى خشن‌تر و صريح‌تر و ستيزه‌جويانه‌تر است. در رأس اين دشمنان هم اتحاد شوم امريكا و صهيونيسم است. امريكا به عنوان رأس قدرت استكبارى عالم و صهيونيسم به عنوان عالم فساد سياسى و اخلال در روابط مسلمين با يكديگر و اخلال در روند حركت‌


صفحه 95

رشد ملتها و كشورهاى اسلامى عمل مى‌كنند. اين دو با هم متحدند. «1» 12/ 3- حمايت از دولتهاى وابسته‌ در الجزاير اكثريت قاطع مردم در انتخاباتى آزاد و كاملًا دمكراتيك به حاكميت جبهه‌ى اسلامى رأى مى‌دهند، كودتايى خشن، انتخابات را باطل و منتخبين را زندانى و محكوم و مردم را سركوب مى‌كند و آنگاه قدرتهاى مستكبر- امريكا و اروپا- نفس راحت كشيده، به طور كامل پشت سر كودتاگران قرار مى‌گيرند. ... در جنوب عراق، بخش عظيمى از ملت عراق كه مبارزه با رژيم بعثى را با انگيزه‌ها و شعارهاى اسلامى در پيش گرفته‌اند، از سوى آن رژيم مورد وحشيانه‌ترين حملات قرار مى‌گيرند و امريكا و غرب- كه انگيزه‌ى خود براى برخورد قدرتمندانه با صدام را در قضاياى ديگر نشان داده‌اند- اينجا با سكوتى رضايت‌آميز و تشويق‌كننده، ظاهر مى‌شوند. در كشمير و هند، تعصّب كور و جهالت‌بار هندوها با استفاده از اغماض و گاه كمك دولت به ناموس و جان و مقدسات مسلمين تعرض مى‌كند و اين با خونسردى و لبخند بى‌تفاوت امريكا و غرب مواجه مى‌شود. در مصر، روشنفكرترين نسلهاى مسلمان مورد تعقيب خشن و خشم‌آلود رژيم فاسد و نالايق آن كشور قرار مى‌گيرند و حكومت وابسته و حقير آن كشور بزرگ، مورد تشويق و كمك مالى و امنيتى امريكا قرار مى‌گيرد. «2»


صفحه 96

13/ 3- به كارگيرى آخوندهاى در بارى‌ بعضى از عالم‌نمايان، صريحاً فتوا به كفر بعضى از فرق اسلامى كه سوابق درخشانشان در تاريخ اسلام واضح است، مى‌دهند. ملتهاى مسلمان شايسته است انگيزه‌هاى خبيث اين كارها را شناخته، دست پنهان‌شيطان بزرگ و ايادى و اذنابش را در پشت سر آن ببينند و خيانتكاران را افشا كنند. «1» 14/ 3- طرح اختلاف بين مسلمانان‌ اگر چه استعمار از دير باز، ايجاد تفرقه را جزو هدفهاى خود قرار داده بود؛ اما بعد از پيروزى انقلاب و بعد از آن كه اين كانون وحدت اسلامى به وجود آمد، تلاش امريكا و دستياران آن، براى ايجاد تفرقه بين مسلمانان شديدتر شد و برادركشى را بين مسلمانان به وجود آورد. امروز در سرتاسر آفاق اسلامى، قلمهاى مزدورى كه با دلارهاى نفتى و پول كيسه‌ى مرتجعان همپيمان امريكا تغذيه مى‌شود، هدف و وظيفه‌شان اين است كه بين مسلمين اختلاف بيندازند. مى‌دانستند كه چون انقلاب اسلامى جاذبه دارد و كانون اين انقلاب، مسلمين را در همه‌ى نقاط عالم به خود جلب خواهد كرد، اين خطر براى امريكا و استكبار وجود دارد كه سرمايه‌گذاريهاى آنها براى ايجاد تفرقه بين مسلمين هدر برود، لذا تلاششان را زيادتر كردند. امروز در دنيا، براى ساختن مسجد ضرار، پول خرج مى‌شود. براى ساختن دستگاهها و ايجاد پايگاههايى به مقصود و