رشد ملتها و كشورهاى اسلامى عمل مىكنند. اين دو با هم متحدند. «1» 12/ 3- حمايت از دولتهاى وابسته در الجزاير اكثريت قاطع مردم در انتخاباتى آزاد و كاملًا دمكراتيك به حاكميت جبههى اسلامى رأى مىدهند، كودتايى خشن، انتخابات را باطل و منتخبين را زندانى و محكوم و مردم را سركوب مىكند و آنگاه قدرتهاى مستكبر- امريكا و اروپا- نفس راحت كشيده، به طور كامل پشت سر كودتاگران قرار مىگيرند. ... در جنوب عراق، بخش عظيمى از ملت عراق كه مبارزه با رژيم بعثى را با انگيزهها و شعارهاى اسلامى در پيش گرفتهاند، از سوى آن رژيم مورد وحشيانهترين حملات قرار مىگيرند و امريكا و غرب- كه انگيزهى خود براى برخورد قدرتمندانه با صدام را در قضاياى ديگر نشان دادهاند- اينجا با سكوتى رضايتآميز و تشويقكننده، ظاهر مىشوند. در كشمير و هند، تعصّب كور و جهالتبار هندوها با استفاده از اغماض و گاه كمك دولت به ناموس و جان و مقدسات مسلمين تعرض مىكند و اين با خونسردى و لبخند بىتفاوت امريكا و غرب مواجه مىشود. در مصر، روشنفكرترين نسلهاى مسلمان مورد تعقيب خشن و خشمآلود رژيم فاسد و نالايق آن كشور قرار مىگيرند و حكومت وابسته و حقير آن كشور بزرگ، مورد تشويق و كمك مالى و امنيتى امريكا قرار مىگيرد. «2»
13/ 3- به كارگيرى آخوندهاى در بارى بعضى از عالمنمايان، صريحاً فتوا به كفر بعضى از فرق اسلامى كه سوابق درخشانشان در تاريخ اسلام واضح است، مىدهند. ملتهاى مسلمان شايسته است انگيزههاى خبيث اين كارها را شناخته، دست پنهانشيطان بزرگ و ايادى و اذنابش را در پشت سر آن ببينند و خيانتكاران را افشا كنند. «1» 14/ 3- طرح اختلاف بين مسلمانان اگر چه استعمار از دير باز، ايجاد تفرقه را جزو هدفهاى خود قرار داده بود؛ اما بعد از پيروزى انقلاب و بعد از آن كه اين كانون وحدت اسلامى به وجود آمد، تلاش امريكا و دستياران آن، براى ايجاد تفرقه بين مسلمانان شديدتر شد و برادركشى را بين مسلمانان به وجود آورد. امروز در سرتاسر آفاق اسلامى، قلمهاى مزدورى كه با دلارهاى نفتى و پول كيسهى مرتجعان همپيمان امريكا تغذيه مىشود، هدف و وظيفهشان اين است كه بين مسلمين اختلاف بيندازند. مىدانستند كه چون انقلاب اسلامى جاذبه دارد و كانون اين انقلاب، مسلمين را در همهى نقاط عالم به خود جلب خواهد كرد، اين خطر براى امريكا و استكبار وجود دارد كه سرمايهگذاريهاى آنها براى ايجاد تفرقه بين مسلمين هدر برود، لذا تلاششان را زيادتر كردند. امروز در دنيا، براى ساختن مسجد ضرار، پول خرج مىشود. براى ساختن دستگاهها و ايجاد پايگاههايى به مقصود و
منظور ضربه زدن به وحدت اسلامى و ايجاد درگيرى و اختلاف بين فرق اسلامى، پول خرج مىشود. اشخاصى مثل شيطان هستند كه همان گونه كه او به پروردگار عالم عرض كرد: «لاغوينهم اجمعين» و وجود خود را وقف اغوا و اضلال بندگان خدا كرد، اينها هم وجود خود را براى ايجاد اختلاف، وقف كردهاند. متأسفانه در همه و يا اغلب كشورهاى اسلامى، كسانى با تكيه به سياستهاى امريكا، همين كار را مىكنند. «1» امريكا مىداند كه اتحاد، همدستى و همكارى كشورهاى حاشيهى خليج فارس با دولت مقتدر مردمى و بلند آوازه جمهورى اسلامى ايران قدرت عظيمى را در اين منطقه حساس نفت خيز جهان به وجود خواهد آورد؛ بنابراين براى چپاول ذخاير منطقه، سياست قديمى استعمارى؛ يعنى: ايجاد تفرقه ميان همسايگان را به اجرا گذاشته است. ... دشمن شما (كشورهاى همسايه) استكبار و در رأس آنها امريكا و انگليس است.
دشمن شما قدرتهايى هستند كه قصد چپاول منابع شما را دارند. «2» 15/ 3- حمايت از گروه طالبان در همسايگى ايران- متأسفانه- كارهايى به نام اسلام انجام مىشود و گروهى كه معلوم نيست چقدر از اسلام آگاهى دارد، دست به انجام كارهايى زده است كه از اسلام نيست و اسلام آن را نمىپذيرد و اگر قرار باشد از ارتجاع و تعصب و ناديده گرفته شدن حقايق بشرى سخن گفته
شود، بايد آن را مثال بزنند. دنيا شاهد بود كه امريكا از اين گروه با تعابير ستايشآميز سخن گفت و نه تنها آن را محكوم نكرد، بلكه پشت سر اين گروه نيز ايستاده است تا مخالفينش را سركوب كند و اين امر، پوچى تبليغات و ادعاهاى امريكا در مورد حقوق بشر، آزادى زن و مسألهى تعليم و تربيت را بروشنى نشان داده است. «1» 16/ 3- تشويش اذهان نسبت به انقلاب اسلامى دشمن دست بردار نيست. او سعى مىكند براى افكار عمومى دنيا- كه اين افكار عمومى عالم، متضمن افكار و احساسات و استفهامات ملتهاى مسلمان و ملتهاى جهان سوم، كه مخاطب انقلاب اسلامى بودند، نيز هست- اثبات كند كه ايران خودش آن دوران را تخطئه مىكند؛ شما از چه كشورى مىخواهيد تقليد كنيد؟! مىخواهد براى مردم فلان كشور اسلامى و يا حتى غير اسلامى ثابت كند كه ايران از مواضع قبلى خود عدول كرده است. ما ديديم كه كشورهاى غير اسلامى، در حركات عظيم خودشان آمريكا از ديدگاه رهبرى 113 2 - شيوههاى تبليغى عوامل آمريكا ص : 113 ، راه ايران را به عنوان شعار مشخص كردند، تابلو زدند و گفتند راه ما همان راهى است كه ايران رفته است؛ يعنى راه مقابلهى با استكبار امريكايى و غول خونخوار قدرت سلطهى جهانى. مىخواهد به مردم بگويد كه شما دنبال آن راه رفتيد و جاذبهى آن شما را به حركت در آورد و به شما اميد بخشد؛ اما حالا خود متوليان و كاركنان و رهروان آن راه، آن را
تخطئه مىكنند؛ شما چه مىگوييد؟! مىخواهد اين را در دنيا جا بيندازد. «1» 17/ 3- ايجاد يأس در مسلمانان دشمنان اسلام آرام نگرفتهاند. اين ملت و امام اين ملت، بارها و بارها به دهان امريكا و ديگر قلدرهاى دنيا زدند؛ اما آنها مأيوس نيستند. وقتى مىبينند كه نمىتوانند اين ملت را از ايمانش، از اسلامش، از انقلاب و امامش جدا بكنند و شعارهايش را از او بگيرند- در واقع امكان اين عمل نيست- در دنيا اينگونه منعكس مىكنند كه دولت به غرب متمايل شد! اين براى آن است كه روحيهى ملتهاى دنيا را ضعيف كنند. اين براى آن است كه مسلمانانى را كه در اقصا نقاط عالم چشمشان به شما ملت شجاع و بزرگ است، دلمرده و مأيوس كنند. آنها بگويند عجب! پس ايران هم اين طور شد. تلاش مىكنند كه اميد مسلمانان جهان از دست برود؛ ولى اشتباه كردهاند. «2» 18/ 3- تزريق فرهنگ غربى سردمداران نظامهاى استكبارى و بخصوص نظام امريكا- و اين متعلق به امروز هم نيست- اصرار دارند با انواع و اقسام طرق، فرهنگ فساد و بىبند بارى را كه جزء خصوصيات فرهنگ غربى است، به ميان ملتهاى مسلمان و كشورهاى اسلامى تزريق و تحميل كنند و ما با اين مخالفيم. «3»
4- اهداف آمريكا از جنگ نفت (خليج فارس)
1/ 4- حفظ منافع ... به عنوان دفاع از منافع دنياى آزاد و مقابلهى با ديكتاتورى صدام وارد ميدان جنگ شده- يعنى امريكا- او هم از دروغگو، دروغگوتر است؛ او هم متجاوز است و براى منافع خود، كار و تلاش مىكند. كارى كه صدام حسين در كويت كرد، عيناً همان كارى است كه امريكا در حدود يك سال قبل از اين در پاناما كرد و چند سال قبل از اين در گرانادا انجام داد؛ نوع عربى آن است! آن، نوع امريكاييش بود. «1» 2/ 4- ناامنى در منطقه هم اكنون حضور ناوهاى بيگانه و بيش از همه، عِدّه و عُدّهى امريكايى در خليج فارس- كه يك درياى اسلامى و مركز مهم انرژى براى همهى جهان است- موجب ناامنى است. «2» 3/ 4- تحكيم حضور نظامى حضور تفنگداران و ناوهاى هواپيمابر امريكا در خليج فارس، جنجال غرب در مقابل تحرك عراق و حتى تحرك نظامى عراق، از نظر ما بشدت مشكوك و مورد سوءظن است و ما بر اين باوريم كه استكبار جهانى در
انديشهى آن است كه به هر نحو ممكن پاى خود را در اين منطقه محكم كند. «1» ... نكتهى دوم در اين قضيه و محكوميت حمله به عراق، اين است كه امريكا با اين حمله دارد دخالت و حضور خشن و زورمدارانهى خود در كشورها و در مسايل جهانى را به صورت يك قاعده و رويه در مىآورد. «2» 4/ 4- توسعهطلبى امروز، در همين منطقهى خليج فارس و خاورميانه، استكبار جهانى و امريكا، در فكر توسعهى قدرت و در فكر طرحهاى توسعه طلبانهى خودشان هستند. اينها به فكر رفع تجاوز نيستند. خود اينها متجاوزند و تجاوزشان را در بسيارى از نقاط عالم، نشان دادهاند. وجود اينها، براى ملتهاى اسلامى خطر است. اينها نمىتوانند ايجاد امنيت بكنند. ملت مسلمان ما، بايد به فكر باشد. «3» 5/ 4- تقويت اسرائيل حضور امريكا در خليج فارس و حملهى امريكا به عراق يا به هر نقطهى ديگر در اين منطقه اولًا موجب ناامنى و موجب فتنه است؛ ثانياً موجب به هم انداختن دولتهاى منطقه است؛ ثالثاً براى تقويت صهيونيستها و رژيم صهيونيستى، اين طور چيزها سازماندهى مىشود،
براى اينكه جاى پاى عامل خودشان، نظام صهيونيستى را در منطقه محكم كنند. «1» 5- نتيجه جنگ خليج فارس 1/ 5- كشتار وتخريب مبارزهى امريكاييها با رژيم عراق يك مسألهى ديگرى بود؛ ولى مردم عراق را نابود كردند وعده زيادى از مردم را كشتند، زندگى مردم را، كارخانههاى مردم را خراب كردند و چيزهايى هم بود كه نظامى نبود و خيلى از آن غير نظامى بود و امريكاييها آنها را نابود كردند. «2» امريكا و همدستانش عليه عراق مرتكب جنايت شدهاند و دست مسؤولين اين كشورها آغشته به خون مردم عراق شده است. «3» 2/ 5- تنفر ملتها از آمريكا امريكا در اين قضيه (عراق) چكاره است؟ دولت امريكا به چه مناسبت به خود حق مىدهد در قضيهيى كه متعلق به اين ملت و اين منطقه است، به صورت يك متولى، يك صاحب اختيار و يك قلدر وارد بشود و به اين و آن ديكته بكند كه چه كار بايد بكنيد؟! به شما چه؟ شما در قارهى امريكا دست اندازى و تجاوز كرديد، بىاجازه وارد شديد و آدم