بارگزاری ...
جستجو کنید
برای شروع جستجو، متن خود را وارد کنید.
صفحه 117

3/ 4- توهين به مقدسات‌ كسانى با دلارهاى دشمنان اسلام و وحدت مسلمين، جلسات داير مى‌كنند و كتاب و مقاله مى‌نويسند، و تا شيعه و تشيع اهل بيت پيامبر صلى الله عليه و آله را به باد حمله بگيرند و به مقدسات اهانت كنند. ما همه‌ى اينها را به حساب امريكا و دستياران و مزدورانش مى‌گذاريم. «1» وقتى كه چيزى در نظر يك جامعه‌اى يك ميلياردى، مقدس است و مايه‌ى حركت او هم همين است، خوب، اهانت به آن كار سختى است؛ جرأت نمى‌كنند اهانت به اسلام كنند؛ لذا شما مى‌بينيد حتى رؤساى جمهور امريكا و بعضى از كشورهاى گردن كلفت ديگر هم جرأت نمى‌كنند صراحتاً نسبت به اسلام، دشمنى و اهانت كنند. يك راهى پيدا كردند و مى‌گردند افرادى را پيدا كنند تا سپر بلاى خودشان بكنند و از اينها بخواهند در لباس روشنفكر، در لباس شاعر، در لباس نويسنده تا به اسلام اهانت بكنند تا كم‌كم اهانت به اسلام رايج بشود. اين، آن كارى بود كه به وسيله‌ى كتاب آيات شيطانى آن شخص مرتد شروع شد. او در انگليس كتاب خودش را نوشت، اما آن روز مجلات امريكايى شروع كردند به ترويج آن كتاب. بنده آن روز مجلات امريكايى را كه مى‌آمد، مى‌ديدم. من تعجب مى‌كردم اين چه كتابى است كه اينها مى‌خواهند اين قدر آن را ترويج كنند! «2» يكى از مسائل مهم جهان اسلام، دشمنى كينه‌توزانه و ديوانه‌وار


صفحه 118

جبهه‌ى شيطان و بخصوص شيطان بزرگ، با اسلام و مفاهيم و عقايد اسلامى است ... نوشتن مقالات و كتب و تهيه‌ى فيلمهاى اهانت‌آميز نسبت به اسلام و نشر آن در محيطهاى اسلامى و غير اسلامى، نمونه‌هاى مبارزه‌ى فرهنگى با اسلام است. اكنون دولتهاى استكبارى مانند امريكا و انگليس و امثال آنان، پولهاى گزافى را در راه اين خصومتهاى جنايت آميز، خرج مى‌كنند. «1»


صفحه 119

فصل هشتم: طرفداران آمريكا 1- تفكر طرفداران آمريكا 1/ 1- وابستگى به آمريكا آن ساده‌لوحهاى كم عقل و پر مدعايى كه اول انقلاب، با نام اسلام، با نام اين كه بياييم به وسيله‌ى امريكاييها خودمان را قوى كنيم، مى‌خواستند انقلاب ما را دو دستى و با احترام، تحويل امريكا بدهند، اگر- العياذ باللَّه- موفق شده بودند و مستشار نظامى امريكايى را در پادگانهاى ما حفظ كرده بودند- كه داشتند مى‌كردند و اگر ماها نرسيده بوديم، خيلى از اين كارها مى‌شد- اگر ارتباط با امريكا را برقرار كرده بودند و ايران را با كمال تواضع و فروتنى، در خدمت امريكا قرار داده بودند، آيا ممكن بود كه امروز كشور و انقلاب ما، اين همه موفقيت را كسب كند؟ حاشا و كلا. «1» ... كسانى هم دارند كه اين حرفها را تبليغ مى‌كنند كه مگر مى‌شود انسان با امريكا قطع رابطه باشد؟ اگر قطع رابطه باشيم، نمى‌شود زندگى بكنيم. اگر رابطه‌مان را برقرار بكنيم، اگر اقلًا با امريكا مذاكره بكنيم،


صفحه 120

همه‌ى مشكلات ما بر طرف مى‌شود. از اين حرفها هم رايج مى‌كنند؛ حرفهايى كه پوچ و بى مغز و بكلى عارى از حقيقت است. بسيارى از كشورهايى كه امريكاييها بدترين خيانتها را به آنها كرده‌اند، كسانى بوده‌اند كه با خود امريكا هم ارتباطات دوستانه داشتند. «1» 2/ 1- تحليلهاى نادرست‌ در جمهورى اسلامى، اگر كسانى تصور كنند كه با امتياز دادن به امريكا و ديگران خواهند توانست به مقاصد و اهداف نظام اسلامى برسند، سخت در اشتباهند. ... اگر كسانى تصور كنند كه امريكا كه خود مركز اصلى اين اردوگاه پر فتنه و فساد است ممكن است، با نظام اسلامى كه مظهر حيات مقتدرانه‌ى اسلام است، سر آشتى و مساعدت داشته باشد، بسى ساده‌لوحانه انديشيده‌اند. «2» چه ساده‌لوحى است كه كسانى بگويند برويم پشت ميز مذاكره با يك دستگاه متكبر و بى اعتقاد به اصول انسانى و حقوق بين‌الملل بنشينيم.
امريكاييها، به اصول و حقوق بين‌الملل، اعتقادى ندارند. «3» 3/ 1- كج فهمى‌ چه قدر ساده‌لوح و سطحيند كسانى كه گمان مى‌كنند دشمنى امريكا و جبهه‌ى استكبار و دار و دسته‌ى وسيع صهيونيستى كه اكثر خبرگزاريها و


صفحه 121

رسانه‌هاى خبرى و تبليغى جهان را در اختيار دارند، ناشى از آن است كه جمهورى اسلامى، بموقع تلاش لازم را براى كسب دوستان انجام نداده و يا در مسايل جهانى دچار تندروى شده است. اين گمان، حاكى از عدم تعمق در حوادث و جريانات داخلى و جهانى و عدم بصيرت در دشمن شناسى است. «1» 4/ 1- تخطئه استكبار ستيزى‌ از روز اول انقلاب اين كارها به شكلهاى مختلف شده است. يكى از كارها اين است كه در ذهن مردم داخل كشور اين فكر را به وجود بياورند كه امريكا يك قدرت شكست ناپذير و واقعيت و عظمتى در جهان است و نمى‌شود با آن مبارزه كرد. به حافظه‌ى خودتان مراجعه كنيد؛ از دوران امام و بخصوص بعد از رحلت ايشان تا امروز به وسايل گوناگون، در شكل مقاله و قصه و شعر و سياست بافى و تحليل سياسى و غيره كسانى- چه عناصر صريحاً وابسته‌ى به امريكا چه حتى عناصرى كه داخل كشور هستند و صريحاً هم خيلى وابسته‌ى به امريكا نيستند- اين فكر را ابراز مى‌كنند. اگر شما اهل مطالعه باشيد- كه هستيد- يقيناً در ذهنتان مواردى از اين قبيل را مى‌توانيد پياده كنيد؛ يعنى به ملتى بگويند: بيخود زحمت مى‌كشيد؛ با چه كسى مى‌خواهيد در بيفتيد؟! اين فكر غلطى است. «2» يك عده به اصطلاح عقلا و مصلحت‌انديشها، هميشه مصلحت‌انديشانه و به اصطلاح عاقلانه، مردم و مسؤولان نظام و رهبر عظيم‌الشأن فقيدمان‌


صفحه 122

را نصيحت مى‌كردند كه شما چرا بى خود با امريكا- كه در دنيا قدرتى است- رزم‌آورى و مبارزه مى‌كنيد؟! چرا خود را با غول وحشتناكى به جنگ مى‌اندازيد؟! اين هم از همان جاهايى است كه مردم ماهيت آن را فهميده‌اند؛ اما بعضى از خواص نفهميدند! آنها خيال مى‌كردند كه جمهورى اسلامى بدون هيچ علت و دليلى، اقدام به ايجاد دشمنى با غول پرقدرتى در سطح جهان كرده‌است؛ در حالى كه قضيه اين نبود. «1» 5/ 1- پرهيز از اسلام‌ دشمن مى‌كوشد با جوسازى و حيله‌هاى تبليغاتى، شما را از نام حكومت اسلامى و نظام اسلامى بر حذر دارد، و شايد برخى از ساده‌دلان به اين فكر بيفتند كه براى حساس نشدن امريكا و دولتهاى غربى، بهتر است كه در اظهارات علنى، از نام حكومت اسلامى اجتناب شود. توصيه‌ى اين‌جانب اجتناب جدى از اين مصلحت‌انديشى خلاف مصلحت است. «2» 2- فعاليتهاى طرفداران آمريكا 1/ 2- تشويق به مذاكره با آمريكا ... حالا يك عده ساده‌لوحانه بنشينند اين گوشه، آن گوشه، يك حرفى و نقى بزنند و يك قلمى روى كاغذ بياورند كه آقا! چرا با امريكاييها


صفحه 123

مخالفيد و تا كى و چه جور؟ اينها نمى‌فهمند دنيا چه خبر است؛ نمى‌فهمند كه توقع اين دشمن افزون خواه مغرور كم‌خرد و بى‌حكمت چيست؟ تصور مى‌كنند همين قدر كه ما روابطمان و مذاكراتمان را با امريكا شروع كرديم، همه‌ى مشكلات تمام خواهد شد؛ نه آقا! قضيه اين نيست. «1» 2/ 2- شكستن قبح مذاكره‌ كسانى كه مرتب اسم مذاكره با اسرائيل را آوردند كسى تشر نزد و اعتراض نكرد تا اينكه عيب و قبح مذاكره با اسرائيل در نظرها از بين رفت و آخر به اين روز تلخ و سياه رسيدند. نكند كسانى كه مرتب اسم مذاكره با امريكا را اينجا و آنجا در بين مردم ايران مطرح مى‌كنند، قصدشان اين باشد! «2» 3/ 2- بهره‌گيرى از مطبوعات‌ عزيزان من در داخل مرزهاى ملت ما كسانى هستند كه متأسفانه همان حرفى را مى‌زنند كه سازمان سياى امريكا بوسيله‌ى قلم بمزدهاى خود در مجلات و مطبوعات دنيا پخش مى‌كند! يعنى مى‌خواهند بگويند كه ارتباط با امريكا، كليد حل است؛ تا ارتباط با امريكا پيدا نكنيد، نمى‌شود هيچ كارى كرد! عده‌يى هم در داخل كشور ما، اين پيام دشمن را در روزنامه‌هاى خود ما، با استفاده از فضاى آزاى كه خوشبختانه نظام جمهورى اسلامى به وجود آورده است و همه مى‌توانند نظرات خودشان‌


صفحه 124

را بگويند، دارند پخش مى‌كنند! «1» 4/ 2- سوء استفاده از آزادى‌ بعضى از اين نويسندگان و گويندگان كه عمر باطل خود را غرقه در فساد و آلودگيهاى اخلاقى و سياسى و انواع هرزگيها گذرانيده‌اند، با حكومت اسلامى كه راه را بر اين تباهيها و هرزگيها بسته است و اربابان خارجى آنها را بيرون رانده، مخالفند و آن گاه اين مخالفت و عناد را كه مخالفت با اسلام و استقلال و آزادگى ملى و طهارت اخلاقى است، به حساب خرده گيرى و انتقاد از اوضاع سياسى و اقتصادى مى‌گذارند و در حالى كه آزادانه هر چه خواسته‌اند، گفته‌اند، با وقاحت و بى‌شرمى، مطالبه‌ى آزادى مى‌كنند! خواست حقيقى اينها، باز شدن پاى امريكا و فروختن كشور به دشمنان است و خصم آنان، ملت رشيد و آگاه است. ملت ما، حسرت بازگشت به دوران بردگى امريكا را بر دل آنان خواهد گذاشت. «2» 3- لزوم پيشگيرى از نفوذ طرفداران آمريكا در اركان حكومت‌ آن كسانى كه نگاهشان به دروازه‌هاى غرب و به خصوص امريكاست، تا ببيند آنها چه اشاره مى‌كنند و اينها همان را بگويند، چه فكر مى‌كنند؟ مگر مى‌شود به كسانى كه تقريباً همه‌ى اين بيست سال را در مقابل انقلاب و امام و مردم ايستادند اجازه داد كه حالا بيايند ميداندار صحنه بشوند. «3»