بارگزاری ...
جستجو کنید
برای شروع جستجو، متن خود را وارد کنید.
صفحه 170

براى امريكا و هيچ قدرت ديگرى نسبت به ملتها نمى‌پذيرد. «1» امروز جمهورى اسلامى ايران با كمال قدرت در برابر امريكا- كه ساده‌لوحانه خود را رئيس دنيا مى‌پندارد- ايستاده است و در مسير حركت خود گامى به عقب بر نخواهد داشت. «2» ملتهاى جهان سوم چنين چيزى را تحمل نخواهند كرد و اسلام اجازه‌ى هيچگونه ذلت‌پذيرى را به ملتهاى مسلمان نمى‌دهد. «3»


صفحه 171

فصل سيزدهم: سياستهاى آمريكا درمبارزه باانقلاب اسلامى‌ 1- توطئه‌هاى سياسى فرهنگى‌ 1/ 1- تصرف اموال و دارائيهاى ايران‌ اموال و اشيايى را كه دولت ايران، در گذشته خريدارى كرده بود و پولش از كيسه‌ى ملت ايران پرداخته و داده شده بود- كه بايد مى‌آوردند و ملت به آنها احتياج داشتند- اينها را نگه داشتند؛ هنوز هم در انبارهاى آنهاست و آنها را تحويل دولت جمهورى اسلامى و ملت ايران نداده‌اند.
طلبهاى ايران كه در امريكا بود، بلوكه شد و اينها آن اموال را بر نگرداندند.
چرا؟ آنها به اين اميد كه شايد بتوانند نظام جمهورى اسلامى را منهدم كنند، اين پولها را ندادند كه مورد استفاده ما قرار نگيرد. «1» 2/ 1- تعيين و تصويب بودجه‌ مسؤولان امريكايى تهديد عليه دولت و ملت ايران را به حد جلافت و ركاكت رسانده‌اند و مطالبى كه از نظر افكار عمومى بيجا و مردود است، اظهار مى‌كنند. آنها از كنگره امريكا درخواست تعيين بودجه براى فعاليت‌


صفحه 172

خرابكارى عليه جمهورى اسلامى ايران را كرده‌اند. اين درحالى است كه مزدوران خرابكار آنهابارها طعم مشت پولادين ملت ايران‌را چشيده‌اند. «1» ... مصوبه‌ى امريكا در مورد اختصاص بودجه براى خرابكارى در ايران يك داغ باطله‌ى خدايى بر پيشانى امريكاست. از نظر انسانهاى با فرهنگ و سياستمداران عاقل و انديشمند در سطح جهان اين تلاش قبيح و شرم‌آور سردمداران امريكا ناموفق است. «2» 3/ 1- پيشگيرى از رشد علمى‌ يكى از حساسيتهاى استعمار و استكبار و امريكا و صهيونيستهاى طراح فساد در عالم عبارت است از اين كه نگذارند كشورهاى برخوردار از نظام انقلابى، از لحاظ علمى پيشرفت كنند. اين حساسيت، نسبت به كشور ما مضاعف است؛ چون حساسيتى كه آنها نسبت به اسلام و انقلاب اسلامى دارند، نسبت به هيچ انقلاب ديگرى نداشته و ندارند و نخواهند داشت. «3» 4/ 1- تلاش جهت وابستگى‌ اين جريان شيطانى و رذيلانه در طول دو دهه به طور مستمر ادامه داشته و به اقتضاى شرايط گوناگون، رنگ و نشانهاى مختلف يافته است، ولى خصومت هميشگى آن، سردمدارى امريكا و صهيونيزم، هدف هميشگى آن بازگرداندن ايران به وابستگى رژيم پهلوى، و اصلى‌ترين‌


صفحه 173

آماج هميشگى آن سه عنصر: اسلام ناب محمدى، وحدت ملى و جايگاه رهبرى بوده است. «1» چيزى كه آنها دنبال مى‌كنند، اين است كه‌ آمريكا از ديدگاه رهبرى 186 8 - سياستهاى آمريكا در شبه جزيره بالكان ص : 185 در مرحله‌ى اول اگر بتوانند نظام جمهورى اسلامى را از بين ببرند و مضمحل كنند. البته از اين كار مأيوسند؛ زيرا مى‌دانند كه اين كار عملى نيست؛ اما در درجه‌ى دوم همه‌ى همت آنها اين است كه نگذارند نظام جمهورى اسلامى و ايرانى كه با اين نظام اداره مى‌شود، به عنوان يك كشور مستقل و آباد در دنيا مطرح گردد. «2» 5/ 1- مبارزه با صدور انقلاب اسلامى‌ چندى پيش، صاحب نظران صهيونيست و غير صهيونيست امريكا در جلسه و كنفرانسى دور هم نشستند و گفتند نبايد بگذاريم در دنياى اسلام الگوى زنده‌يى به وجود بيايد كه براى مسلمانان ديگر سرمشق بشود! اين الگو كه جمهورى اسلامى و كشور مبارك و مقدس امام زمان و كشور ايمان و كشور جهاد و ايثار است، برايشان خطر مهمى است، لذا از اطراف سعى مى‌كنند در كار اين كشور اختلال ايجاد كنند. «3» 6/ 1- تضعيف روحيه ايمانى و اسلامى‌ سياست امريكا، به عنوان مظهر استكبار، در مقابل نظام جمهورى اسلامى، سياست روشن و واضحى است. البته سعى مى‌كنند اين را در روشهاى تبليغاتى خيلى آشكار نكنند؛ اما براى كسى كه نگاه مى‌كند،


صفحه 174

سياست روشنى است؛ آن چيست؟ آن اين است كه آن چيزى كه موجب شده است ايران با همه‌ى ثروتهاى مادى و معنوى‌اش از دست امريكا گرفته بشود- آن چيز- از ميان اين ملت ريشه‌كن بشود. اين سياست امريكاست. اين را شما بدانيد. «1» ... بدانيد كه همت استكبار و استعمار و دشمنان اسلام و دشمنان اين انقلاب، از امريكا و دستهاى تبليغاتى آن، تا صهيونيسم و ضد انقلاب و گروهكها، اين است كه عامل اصلى پيروزى- يعنى ايمان و اميد- را از اين مردم بگيرند؛ چون از آن مى‌ترسند. «2» 7/ 1- انحراف تدريجى در مبارزه‌ امريكا هم از همين ايستادگى و مقاومت مى‌ترسد و نمى‌خواهد شما مسير اين گردنه را طى كنيد. براى او دو راه وجود دارد: يا اينكه شما را از گردنه سرنگون كند- كه مى‌داند كه اين كار شدنى نيست- و يا اينكه كارى كند كه شما بتدريج معتقد شويد كه ادامه‌ى مسير ضرورتى ندارد و بهتر است مثل ساير دولتها و حكومتهاى دلبسته به امريكا، عمل شود. آنها ملت ايران را نشناختند. «3» 8/ 1- حمايت از منافقين‌ ... وقتى تروريستها از دست مردم داخل كشور گريختند، همين كشور امريكا آغوش باز كرد، به آنها پناه داد و با آنها خوش و بش كرد. ... همين‌


صفحه 175

رئيس جمهورى كنونى امريكا به نامه‌ى متملقانه‌ى سركرده‌ى گروهى از همين تروريستها پاسخ محبت‌آميز و تشويق‌آميز داد. به آنها پول دادند.
براى آنها سفارش كردند و برايشان ماهانه معين كردند. «1» 9/ 1- رياكارى و فريب‌ امروز هم لحن مسؤولان امريكايى على الظاهر ملايم شده است و به ظاهر تفاوت پيدا كرده است؛ اما باطن قضيه همان است. آنها به كمتر از سلطه بر منافع سياسى و اقتصادى اين كشور، به چيزى قانع نيستند. آنها مى‌خواهند همان بساط قبل از انقلاب تكرار بشود؛ البته در وهله‌ى اول اين را نمى‌گويند؛ اما هدفشان اين است. «2» 10/ 1- جاسوسى در مراكز علمى‌ د ر حال حاضر جاسوسهاى امريكا و انگليس و ديگر رژيمهاى استكبارى، ميان مردم و دستگاههاى مختلف و حوزه‌هاى علميه هستند و قصد ضربه زدن به نظام و انقلاب را دارند. «3» 2- شيوه‌هاى تبليغى‌ 1/ 2- تحريف حقايق‌ من، به همه‌ى برادران مسلمانى كه در سراسر عالم هستند، توجه و


صفحه 176

تذكر مى‌دهم كه تبليغات استكبار جهانى عليه جمهورى اسلامى را كه از طريق خبرگزاريها و مطبوعات و راديوها و اظهارات رسمى سياسيون منتشر مى‌شود، با اين منطق و قاعده‌ى كلى بسنجند و معنا كنند كه تمام دستگاههاى تبليغاتى استكبار و در رأس آنها امريكا، امروز بسيج شده‌اند تا جمهورى اسلامى و ايران و ملت اسلام را بر خلاف آنچه كه هست، در چشم مردم عالم معرفى كنند و نشان بدهند. «1» 2/ 2- جنگ روانى و تبليغاتى‌ امريكاييها با سياست خارجى ضعيف و عليل خودشان- كه در اين چند ساله نشان دادند كه سياست خارجى دولت امريكا، بخصوص اين دولت كنونى امريكا، چقدر ضعيف و عليل و ناتوان است- حالا به اين نتيجه رسيده‌اند، بلكه بتوانند به خيال خودشان ترتيبى بدهند و مثلًا ضربه شستى نشان بدهند. البته چيزى اظهار نمى‌كنند؛ قراين اين طور به نظر بعضى مى‌رساند؛ مثلًا مى‌گويند: در فلان انفجار ايرانيها دست داشتند يا در فلان قضيه ايرانيها دخالت داشتند؛ از اين گونه حرفها و بهانه‌گيريهاى بى‌ارزش و بيهوده. براى اين كه شايد بتوانند لااقل يك زمينه‌سازى ذهنى درست كنند. «2» خشونت را آن كسى مى‌كند كه جان صدها و هزارها انسان انقلابى از هر كشورى- از جمله كشور و ملت ما- برايش هيچ ارزشى ندارد؛ نه ما كه‌


صفحه 177

نسبت به روش خشونت و وحشيگرى دشمنان و اين گونه قدرتها فرياد مى‌كشيم و نه آن بيچاره‌هايى كه در لبنان و امثال آن، زير فشار نيروهاى امريكايى و مزدوران سياسى و نظامى آنان، به عمل انتحارى دست مى‌زنند تا وجود و حضور و بغض خودشان را نشان بدهند. بله، تبليغات جهانى، اين حركت را به عنوان خشونت و ماجراجويى و از آداب به دور بودن و امثال آن وانمود مى‌كند؛ اما رفتار خودشان را نمى‌بينند! «1» 3/ 2- تهاجم فرهنگى‌ امروز ايران اسلامى تنها كشورى نيست كه تهاجم فرهنگى را يك مسأله‌ى جدى و واقعى مى‌داند، بلكه تمام كشورهاى غير اروپايى و غير امريكايى و حتى اروپاييها در مقابل فرهنگ مهاجم امريكايى و بر سر مسأله‌ى فيلم وامور هنرى، فرياد برآورده‌اند. «2» 4/ 2- بهره‌گيرى از نويسندگان مزدورر همين حالا به مناسبت حوادث تروريستى‌اى كه در گوشه و كنار دنيا و در خود ايالات متحده‌ى امريكا اتفاق افتاده است، باز ياوه‌گوهاى بين‌المللى، قلم به مزدها و كسانى كه از چنين حوادثى براى دروغ گفتن و پول گرفتن و دروغ نوشتن استفاده مى‌كنند، شروع به دراز كردن انگشت اتهام به سوى ملت ايران و نظام مقدس اسلامى كردند. «3»