بارگزاری ...
جستجو کنید
برای شروع جستجو، متن خود را وارد کنید.
صفحه 185

8- سياستهاى آمريكا در شبه جزيره بالكان‌ 1/ 8- پشتيبانى از جنايات صربها همين دولت امريكا كه در كشورهاى امريكاى لاتين و كشورهاى گوناگون دنيا و در آسيا هزار نوع فاجعه انجام داده است؛ امريكايى كه از كشتار هزاران انسان مؤمن در «سربرنيتسا» و در مناطق بوسنى و هرزه‌گوين اندكى اظهار ناراحتى نكرد. الان هم كه تظاهر مى‌كنند، واقع نمى‌گويند؛ به طور جدى دنبال نمى‌كنند. آن روز ايستادند و همين طور نگاه كردند تا مسلمانها را قتل عام كردند و از بين بردند. هزار هزار را نابود كردند، ما مرتب فرياد كشيديم؛ ولى آنها گفتند: نه، اصلًا خبرى نيست. «1» شما مى‌بينيد كه چه فاجعه‌اى را همين امريكا و بعضى از كشورهاى اروپايى، به پشتيبانى از قصّابان و ستمگران صرب و كروات، دارند در اطراف دنيا انجام مى‌دهند. «2» 2/ 8- ممانعت از كمك به مسلمانان بوسنى‌ غرب و امريكا، نه تنها هيچ كمكى به آنان (مردم بوسنى) نكرده و هيچ ممانعتى از جنات صربها نشان نداده‌اند؛ بلكه با استفاده از امكانات شوراى امنيت، از رسيدن سلاح به مسلمانان مظلوم نيز جلوگيرى كرده و با اعزام نيروهاى سازمان ملل محاصره‌ى آنان را كامل كرده‌اند. مسلمانان‌


صفحه 186

امروز و آينده بدانند كه امريكا و دول بزرگ اروپايى در فاجعه‌ى بى‌نظير بوسنى مقصّر و مسؤول مستقيم‌اند. «1» 3/ 8- خيانت به مسلمانان بالكان‌ حوادث تكان دهنده‌ى «سربرنيتسا» و ديگر شهرهاى بوسنى و هرزگوين دروغ بودن ادعاهاى امريكا در طرفدارى از حقوق بشر را ثابت مى‌كند. «2» آمريكا از ديدگاه رهبرى 200 1 - شكست سياسى نظامى ص : 193 خيانت و فاجعه آفرينى قدرتهايى كه امروز به ظاهر دم از دلسوزى براى مردم بوسنى مى‌زنند؛ مثل همين امريكاييها و بعضى از اروپاييها در تاريخ خواهد ماند. «3» چنين ننگى (قتل عام مسلمانان بوسنى) امروز بر نظام نوينى كه مى‌خواهند در دنيا به وجود آورند، حاكم است. آن رفتار امريكاييهاست و آن هم وعده‌هاى دروغشان نسبت به مسأله‌ى مسلمانان بوسنى و هرزگوين و آن مطلقاً كمك نكردنشان. «4» 9- توطئه‌هاى فرامنطقه‌اى آمريكا 1/ 9- مبارزه با حاكميت دينى‌ امريكا و اذنابش خوب فهميده‌اند كه با حاكميت و شيوع دين و معرفت دينى، نخواهند توانست نظام سلطه‌ى عالمى و جهانى را حفظ


صفحه 187

كنند. راه موفقيت امريكا و ديگر قدرتها و مرتجعان و حكام ظالم و حلقه‌هاى زنجيره‌ى سلطه‌ى جهانى، اين است كه مردم از دين و معرفت و ايمان دينى عارى بشوند؛ بى‌بندوبار، بى‌ايمان، بى‌عقيده، بى‌تعصب و بى‌غيرت دينى بشوند. مردم و ملتها را اين طور مى‌پسندند. «1» يكى از فصول اصلى در نظم نوين پيشنهادى امريكا براى جهان پس از سقوط كمونيسم، فصل اسلام زدايى و مقابله با رشد روزافزون حركتهاى اسلامى است. «2» امريكا و دستيارانش احساس مى‌كنند كه اسلام بزرگترين مانع در مقابل جهانخوارى آنهاست. لذا در نظم نوين جهانى مورد نظر امريكا، مبارزه با اسلام يك عنصر اساسى و اصلى است و بنا دارند با اسلام مبارزه كنند. «3» ارتباطات فشرده امريكا و عواملش با دولتهاى تازه مستقل آسياى ميانه براى ترساندن آنان از گرايشهاى اسلامى و آنچه آنان نام بنيادگرايى بر آن مى‌نهند، موضع‌گيريهاى خصمانه آنان در برابر بيدارى اسلامى در همه جا و به طور نمونه‌ى بارز با حركت سياسى پيروزمندانه مسلمانان در الجزاير، رفتار حيله‌گرانه و غدرآميز آنان با ملت عراق و افكندن آنان در وضعيت غم‌انگيز و مظلومانه كنونى، دشمنى عنادآميز آنان با زمامداران سودان صرفاً عكس‌العمل گرايش اسلامى آنان است و دهها نمونه ديگر در سراسر جهان، مجموعاً، شواهد انكارناپذيرى بر خصومت علنى‌


صفحه 188

امريكا و ديگر سلطه‌گران نسبت به اسلام و بيدارى اسلامى و بازيافتن هويت اسلامى از سوى مسلمين جهان است. «1» 2/ 9- انحراف افكار عمومى‌ وقتى درباره‌ى مشكلات جهان بحث مى‌شود، استكبار جهانى و در رأس آن سياستمداران امريكايى براى اين كه بر دردها و مشكلات اساسى انسانها سرپوش بگذارند، دردها و مشكلاتى همچون خطر جنگ اتمى و محيط زيست را مطرح مى‌كنند، در حالى كه امروز خطر جنگ اتمى براى بشر يك خطر فورى و فوتى نيست؛ بلكه خطرى كه از جنگ اتمى خطرناك‌تر است، قدرت‌نمايى و زورگويى استكبار جهانى است.
آنچه كه امروز ضايعه براى ملتها محسوب مى‌شود و آنها را متضرر مى‌كند، همين قدرت بى‌مهار ابرقدرتها و در رأس آن امريكاست. «2» 3/ 9- فريب مردم جهان‌ امريكا براى حفظ منافع خود، آن جناحى را كه به پارلمان (در روسيه) حمله كرد، مورد حمايت خود قرار داد و نام آن را دموكراسى گذاشت؛ اما اين كار فريب و دروغى بيش نيست. «3» امريكا با ابزار و تكنولوژى گسترده تبليغاتى كه در اختيار دارد، افكار


صفحه 189

عمومى مردم دنيا را نسبت به تجاوز به ملتهاى تحت ستم و غارت ثروت آنان فريب داده و فجايع خود را به گونه‌اى موجه جلوه مى‌دهد و به همين دليل، امريكا نزد ملت ايران و مردم آگاه جهان منفورترين كشور است. «1» 4/ 9- بمباران تبليغاتى و اعمال خشونت‌ امروز در كشورهاى غربى، در امريكا و در كشورهاى على‌الظاهر دمكراتيك اين طورى است. تبليغات انبوه، مثل سيل روى ذهنهاى مردم مى‌ريزد و اصلًا مجال نيست كه مردم بفهمند. اگر شما توانستيد منفذى پيدا كنيد، آن وقت مى‌بينيد كه آن دمكراسى و آن آزاديى هم كه آنها مى‌گويند، فوراً عوض مى‌شود! آنها دمكرات هستند؛ در شرايطى كه بتوانند مردم را با همان تزوير و فريب نگهدارند. آن جايى كه چيزى مى‌آيد و حصار تزوير آنها را مى‌شكند، فوراً داغ و درفشها و روشهاى سخت باز پيدايشان مى‌شود! برخورد دولتهاى امريكا و اروپا را با حركتهاى اسلامى، با حركتهاى آزاديخواهانه در امريكا، با نهضتهاى سياهان- كه با نهايت خشونت با اينها برخورد مى‌شود- ببينيد؛ اين هم يك طور است. «2» 5/ 9- جاسوسى و ترور تروريسم‌دولتى جزو واضح‌ترين كارهاى امريكاييهاست. ... كار تروريستى اين است كه يك دولتى برود و يك دولت از كشور ديگرى را سرنگون‌


صفحه 190

كند؛ كارى كه امريكاييها در «گرانادا» كردند. كار تروريستى اين است كه مردم را در يك كشورى نابود كنند؛ كارى كه امريكاييها در عراق كردند. «1» سازمان جاسوسى امريكاست كه براى ساقط كردن دولتها، وارد صحنه مى‌شود و اسلحه و مواد منفجره و نيرو مى‌برد و به ضد انقلاب در كشورهاى انقلابى، كمك مى‌كند. «2» 6/ 9- توطئه براى سرنگونى دولتها هر جا در كشورهاى فقير، انقلابى پديدار شد و دولتى سر كار آمد كه نخواست به امريكا باج بدهد، امريكا تمام نيرويش را براى اين كه آن دولت را شكست بدهد و از بين ببرد و يك دولت طرفدار خودش بياورد، متمركز كرد. چرا؟ چون مى‌ترسند و مى‌دانند كه با يك دولت انقلابى- ولو در امريكاى لاتين و يا در انتهاى آفريقا- نمى‌توانند منافعشان را تأمين كنند و آن كارى را كه ميخواهند، انجام بدهند. «3» ... و اما حادثه‌ى دوم تهاجم نظامى امريكا به يك كشور كوچك مى‌باشد كه در نقطه‌ى حساسى قرار گرفته است و قدرت استكبارى امريكا در آن كشور منافعى دارد! آنها، تانكها و هواپيماها و نظاميهاى خود را برداشتند و به كشورى ديگر وارد كردند و در آن جا دخالت نمودند. اين حادثه، حادثه‌ى عجيب و حيرت‌آورى است. البته، اين اولين بار نيست كه‌


صفحه 191

دولت امريكا چنين كارى را انجام مى‌دهد. «1» 7/ 9- فعاليت عليه نهضتهاى آزاديبخش‌ امروز همچنين در دانشكده‌ى علوم اطلاعاتى يا جاسوسى در مؤسسه‌ى سياى امريكا هم معلم و شاگردى هستند كه مشغول درس دادن و درس خواند هستند. آيا آن معلم هم همين ارزش والايى را كه ما براى معلمان، قايليم دارد؟ در آن جا محصول تلاش و نمره آوردن شاگرد اين نيست كه از منافع ملى امريكا دفاع كند. اگر اين بود، ما حرفى نداشتيم. امريكاييها بروند براى خود و منافع ملى و در چارچوب كشورشان خود را به شكل معقولى اداره كنند. ما كه بخيل و مانع نيستيم، اما امروز آن آموزش و پرورش و آن تعليم و تربيت در خدمت سياه‌روترين و آلوده‌ترين دستها و انسانهاى سياسى در دنيا و عليه نهضتهاى آزاديبخش و كشورهاى در حال حركت آزاديخواهانه و هر كشور استقلال‌طلب ديگر و نيز به نفع رژيمهاى مرتجع و عليه رژيمهاى مترقى به كار مى‌رود. جهت كار آنها اين است. «2» 8/ 9- استفاده ابزارى از علم‌ آنچه كه امريكا و چند كشور ديگر بر سر ملت عراق و برخى از ملتهاى عربى و آفريقايى آورده‌اند و رفتار ظالمانه‌اى كه بر سر ملت فلسطين‌


صفحه 192

تحميل مى‌شود، نشانه آشكارى از تبديل علم به عنوان يك وسيله‌ى شرّآفرين است و اين از جدايى علم از دين ناشى شده است. «1» 9/ 9- ترويج فساد ... امروز وضع فساد اخلاقى مردم كشورهاى دنيا در آفريقا و امريكاى لاتين، در نهايت درجه است. آنها به خودى خود، اين گونه فاسد نشدند؛ بلكه استعمار و استكبار براى افساد اينها برنامه‌ريزى كردند تا از شر و تعرض و مقابله به مثل و بيدارى آنها جلوگيرى كنند و امپراطورى قدرت شيطانى و اهريمنى دستگاههاى استعمارى و استكبارى خود را حفظ نمايند. «2»