رژيمى گستاخ و وحشى و بىاعتنا به قوانين انسانى و مقرّرات بينالمللى است كه با برخوردارى از حمايت امريكا به هر جنايتى دست مىزند. «1» رژيم صهيونيستى، تحت حمايت امريكا، مردم بىدفاع فلسطين و لبنان را هدف تهاجم وحشيانه خود قرار داده است و لذا ما بدون هيچ ترديدى ادعاى امريكا را در طرفدارى از حقوق بشر، حركتى وقيحانه و شرمآور مىدانيم. «2» اسرائيل كه جنوب لبنان را بمباران مىكند و مركز تجمع كودكان را ويران مىسازد و جنايتبارترين حركت را از خود نشان مىدهد؛ با پشتيبانى كدام كشور، اين فجايع را مرتكب مىشود؟! قطعاً اگر پشتيبانى امريكا از اسرائيل نبود، اين كشور امكان ادامهى حيات نداشت. در حقيقت امريكاست كه دارد جنوب لبنان را بمباران مىكند. «3» (در فاجعهى الخليل) به نظر ما دولت غاصب- كه مستقيماً مسؤول است- حاميان دولت غاصب هم در اين قضيه مسؤولند كه در رأس آنها امريكاست كه در طول اين سالهاى متمادى هميشه از صهيونيستها در همه جا دفاع كرد. هر جايى مشكلى براى آنها پيدا شد، فوراً امريكا سينهاش را سپر كرد. اين يهوديهاى امريكايى، سرمايهدارهاى بزرگ، هر كار خواستند، به وسيلهى قدرت امريكا و پول امريكا و نفوذ سياسى امريكا در دنيا براى اين غده سرطانى- كه در دل ملتهاى اسلامى به وجود آمده
است- انجام دادند. «1» 9/ 3- پشتيبانى از اسرائيل امروز شيطان بزرگ، سررشتهى اين سگ دستآموز را در دست دارد. پس، تعجبى نيست كه نقض مكرر قوانين بينالمللى، نقض مداوم حقوق بشر- آن هم به فجيعترين شكل- تجاوز مكرر به كشورهاى همسايه، عمليات تروريستى و آدمربايى به گونهى آشكار تهيهى روزافزون سلاحهاى اتمى و امثال آنها- كه هر يك در هر يك از كشورهاى جهان كه با امريكا و ديگر دولتهاى بزرگ رابطهى ارباب رعيتى نداشته باشد، حادثهيى عظيم تلقى مىشود- از صهيونيستها قابل قبول باشد و هيچ اعتراض جدى را از سوى شبكهى استكبارى جهان، مخصوصاً شيطان بزرگ بر نينگيزد. ... اكنون اوضاع آشفتهى جهان اسلام و وابستگى روز افزون كشورهاى منطقه به قدرت بىمهار امريكا، زمينهى مساعدى براى تهاجم كينهورزانهى دولت غاصب فراهم ساخته، كه با پشتگرمى به حمايت شيطان بزرگ- كه حقاً خطرناكترين دشمن اسلام و مسلمين است- آشكارا مقاصدى را كه هرگز هم تلاش زيادى براى پنهان ساختن آن نمىكرده است، دنبال كند. «2» 10/ 3- حذف آرمان فلسطين دستگاههاى امريكا و رئيس جمهور امريكا تلاش خودشان را بر روى
اين گذاشتهاند كه مسألهى فلسطين را از صورت مسائل دنياى اسلام و خاورميانه به كلى حذف كنند و اصلًا مسألهيى به نام فلسطينى، آرمان فلسطينى و نهضت فلسطينى، ديگر باقى نماند؛ اين يكى از اهداف بسيار مهم آنهاست. «1» امريكا همين كه توانست در اين منطقه با تانك و توپ و ناو جنگى و بمباران و اين گونه وسايل، يك قدرت عربده جويانه براى خود دست و پا كند، فوراً سراغ قضيهى اصلى منطقه- يعنى قضيهى فلسطين- رفت و به طمع افتاد و چنين تصور كرد كه چون دولتهاى ضعيفالنفس منطقه، خودشان را مديون و زير بار منت او مىدانند- زيرا خطر رژيم عراق را از آنها دفع كرده است- وقت آن است كه در اين ميان استفاده كند و آرزوى هميشگى استكبار در اين سالهاى اخير را تحقق ببخشد. آن آرزو چيست؟
آن آرزو اين است كه آرمان فلسطين را پيش پاى صهيونيستهاى غدار قربانى كند و سر بِبُرد. اين كار را مىخواهد بكند و دارد مىكند. «2» 11/ 3- اتحاد با اسرائيل در گذشته هم با اسلام خيلى دشمنى و ستيزه شده است؛ اما امروزه بيش از هميشه اين دشمنى خشنتر و صريحتر و ستيزهجويانهتر است. در رأس اين دشمنان هم اتحاد شوم امريكا و صهيونيسم است. امريكا به عنوان رأس قدرت استكبارى عالم و صهيونيسم به عنوان عالم فساد سياسى و اخلال در روابط مسلمين با يكديگر و اخلال در روند حركت
رشد ملتها و كشورهاى اسلامى عمل مىكنند. اين دو با هم متحدند. «1» 12/ 3- حمايت از دولتهاى وابسته در الجزاير اكثريت قاطع مردم در انتخاباتى آزاد و كاملًا دمكراتيك به حاكميت جبههى اسلامى رأى مىدهند، كودتايى خشن، انتخابات را باطل و منتخبين را زندانى و محكوم و مردم را سركوب مىكند و آنگاه قدرتهاى مستكبر- امريكا و اروپا- نفس راحت كشيده، به طور كامل پشت سر كودتاگران قرار مىگيرند. ... در جنوب عراق، بخش عظيمى از ملت عراق كه مبارزه با رژيم بعثى را با انگيزهها و شعارهاى اسلامى در پيش گرفتهاند، از سوى آن رژيم مورد وحشيانهترين حملات قرار مىگيرند و امريكا و غرب- كه انگيزهى خود براى برخورد قدرتمندانه با صدام را در قضاياى ديگر نشان دادهاند- اينجا با سكوتى رضايتآميز و تشويقكننده، ظاهر مىشوند. در كشمير و هند، تعصّب كور و جهالتبار هندوها با استفاده از اغماض و گاه كمك دولت به ناموس و جان و مقدسات مسلمين تعرض مىكند و اين با خونسردى و لبخند بىتفاوت امريكا و غرب مواجه مىشود. در مصر، روشنفكرترين نسلهاى مسلمان مورد تعقيب خشن و خشمآلود رژيم فاسد و نالايق آن كشور قرار مىگيرند و حكومت وابسته و حقير آن كشور بزرگ، مورد تشويق و كمك مالى و امنيتى امريكا قرار مىگيرد. «2»
13/ 3- به كارگيرى آخوندهاى در بارى بعضى از عالمنمايان، صريحاً فتوا به كفر بعضى از فرق اسلامى كه سوابق درخشانشان در تاريخ اسلام واضح است، مىدهند. ملتهاى مسلمان شايسته است انگيزههاى خبيث اين كارها را شناخته، دست پنهانشيطان بزرگ و ايادى و اذنابش را در پشت سر آن ببينند و خيانتكاران را افشا كنند. «1» 14/ 3- طرح اختلاف بين مسلمانان اگر چه استعمار از دير باز، ايجاد تفرقه را جزو هدفهاى خود قرار داده بود؛ اما بعد از پيروزى انقلاب و بعد از آن كه اين كانون وحدت اسلامى به وجود آمد، تلاش امريكا و دستياران آن، براى ايجاد تفرقه بين مسلمانان شديدتر شد و برادركشى را بين مسلمانان به وجود آورد. امروز در سرتاسر آفاق اسلامى، قلمهاى مزدورى كه با دلارهاى نفتى و پول كيسهى مرتجعان همپيمان امريكا تغذيه مىشود، هدف و وظيفهشان اين است كه بين مسلمين اختلاف بيندازند. مىدانستند كه چون انقلاب اسلامى جاذبه دارد و كانون اين انقلاب، مسلمين را در همهى نقاط عالم به خود جلب خواهد كرد، اين خطر براى امريكا و استكبار وجود دارد كه سرمايهگذاريهاى آنها براى ايجاد تفرقه بين مسلمين هدر برود، لذا تلاششان را زيادتر كردند. امروز در دنيا، براى ساختن مسجد ضرار، پول خرج مىشود. براى ساختن دستگاهها و ايجاد پايگاههايى به مقصود و
منظور ضربه زدن به وحدت اسلامى و ايجاد درگيرى و اختلاف بين فرق اسلامى، پول خرج مىشود. اشخاصى مثل شيطان هستند كه همان گونه كه او به پروردگار عالم عرض كرد: «لاغوينهم اجمعين» و وجود خود را وقف اغوا و اضلال بندگان خدا كرد، اينها هم وجود خود را براى ايجاد اختلاف، وقف كردهاند. متأسفانه در همه و يا اغلب كشورهاى اسلامى، كسانى با تكيه به سياستهاى امريكا، همين كار را مىكنند. «1» امريكا مىداند كه اتحاد، همدستى و همكارى كشورهاى حاشيهى خليج فارس با دولت مقتدر مردمى و بلند آوازه جمهورى اسلامى ايران قدرت عظيمى را در اين منطقه حساس نفت خيز جهان به وجود خواهد آورد؛ بنابراين براى چپاول ذخاير منطقه، سياست قديمى استعمارى؛ يعنى: ايجاد تفرقه ميان همسايگان را به اجرا گذاشته است. ... دشمن شما (كشورهاى همسايه) استكبار و در رأس آنها امريكا و انگليس است.
دشمن شما قدرتهايى هستند كه قصد چپاول منابع شما را دارند. «2» 15/ 3- حمايت از گروه طالبان در همسايگى ايران- متأسفانه- كارهايى به نام اسلام انجام مىشود و گروهى كه معلوم نيست چقدر از اسلام آگاهى دارد، دست به انجام كارهايى زده است كه از اسلام نيست و اسلام آن را نمىپذيرد و اگر قرار باشد از ارتجاع و تعصب و ناديده گرفته شدن حقايق بشرى سخن گفته
شود، بايد آن را مثال بزنند. دنيا شاهد بود كه امريكا از اين گروه با تعابير ستايشآميز سخن گفت و نه تنها آن را محكوم نكرد، بلكه پشت سر اين گروه نيز ايستاده است تا مخالفينش را سركوب كند و اين امر، پوچى تبليغات و ادعاهاى امريكا در مورد حقوق بشر، آزادى زن و مسألهى تعليم و تربيت را بروشنى نشان داده است. «1» 16/ 3- تشويش اذهان نسبت به انقلاب اسلامى دشمن دست بردار نيست. او سعى مىكند براى افكار عمومى دنيا- كه اين افكار عمومى عالم، متضمن افكار و احساسات و استفهامات ملتهاى مسلمان و ملتهاى جهان سوم، كه مخاطب انقلاب اسلامى بودند، نيز هست- اثبات كند كه ايران خودش آن دوران را تخطئه مىكند؛ شما از چه كشورى مىخواهيد تقليد كنيد؟! مىخواهد براى مردم فلان كشور اسلامى و يا حتى غير اسلامى ثابت كند كه ايران از مواضع قبلى خود عدول كرده است. ما ديديم كه كشورهاى غير اسلامى، در حركات عظيم خودشان آمريكا از ديدگاه رهبرى 113 2 - شيوههاى تبليغى عوامل آمريكا ص : 113 ، راه ايران را به عنوان شعار مشخص كردند، تابلو زدند و گفتند راه ما همان راهى است كه ايران رفته است؛ يعنى راه مقابلهى با استكبار امريكايى و غول خونخوار قدرت سلطهى جهانى. مىخواهد به مردم بگويد كه شما دنبال آن راه رفتيد و جاذبهى آن شما را به حركت در آورد و به شما اميد بخشد؛ اما حالا خود متوليان و كاركنان و رهروان آن راه، آن را
تخطئه مىكنند؛ شما چه مىگوييد؟! مىخواهد اين را در دنيا جا بيندازد. «1» 17/ 3- ايجاد يأس در مسلمانان دشمنان اسلام آرام نگرفتهاند. اين ملت و امام اين ملت، بارها و بارها به دهان امريكا و ديگر قلدرهاى دنيا زدند؛ اما آنها مأيوس نيستند. وقتى مىبينند كه نمىتوانند اين ملت را از ايمانش، از اسلامش، از انقلاب و امامش جدا بكنند و شعارهايش را از او بگيرند- در واقع امكان اين عمل نيست- در دنيا اينگونه منعكس مىكنند كه دولت به غرب متمايل شد! اين براى آن است كه روحيهى ملتهاى دنيا را ضعيف كنند. اين براى آن است كه مسلمانانى را كه در اقصا نقاط عالم چشمشان به شما ملت شجاع و بزرگ است، دلمرده و مأيوس كنند. آنها بگويند عجب! پس ايران هم اين طور شد. تلاش مىكنند كه اميد مسلمانان جهان از دست برود؛ ولى اشتباه كردهاند. «2» 18/ 3- تزريق فرهنگ غربى سردمداران نظامهاى استكبارى و بخصوص نظام امريكا- و اين متعلق به امروز هم نيست- اصرار دارند با انواع و اقسام طرق، فرهنگ فساد و بىبند بارى را كه جزء خصوصيات فرهنگ غربى است، به ميان ملتهاى مسلمان و كشورهاى اسلامى تزريق و تحميل كنند و ما با اين مخالفيم. «3»